کد خبر: ۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید یک میلیون واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده، مطرح کرد: سالانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل داده شد.

به گزارش آوای نشاط، احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در شورای مسکن خراسان‌جنوبی، با اشاره به احداث مساجد و مدارس در مسکن مهر، اظهار داشت: احداث این مکان‌ها در قانون ساماندهی، برعهده دستگاه‌های متولی است و وزارت راه و شهرسازی به ناچار به سوی کمک به دستگاه‌های متولی می‌آید.

وی از ساخت 500 باب مدرسه در سطح کشور توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در لایحه بودجه امسال پیشنهاد دادیم که وزارت راه و شهرسازی در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی به وزارت نیرو کمک کند و اگر این مهم تصویب شود مشکل خاصی نخواهد بود.

تحویل سالانه 200 هزار واحد مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید یک میلیون واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده، مطرح کرد: سالانه به طور متوسط 200 هزار واحد تکمیل و تحویل داده شد.

اصغری مهرآبادی بر لزوم استفاده از ظرفیت استانداری‌ها جهت اتمام پروژه‌های مسکن مهر تأکید کرد و گفت: باید در این راستا تمام دستگاه‌ها با مشارکت هم در راستای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تلاش کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های دولت در زمینه پروژه مسکن مهر، تبیین کرد: در بسیاری از جاها هزینه شده اما چون به موقع تحویل مردم نشده نارضایتی‌هایی را در بر داشته و نتوانستیم شیرینی آن را به مردم بچشانیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در خراسان‌جنوبی اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: امید است خراسان‌جنوبی اولین استان در سال جاری و چهارمین استان طی این مدت باشد که پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام می‌رساند.

اصغری مهرآبادی در رابطه با تعیین تکلیف فضای سبز مساکن مهر، ابراز داشت: مواردی که مورد نیاز است را تعیین می‌کنیم تا با مالکیت دولت زمین جهت بهره‌برداری در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

 انتقاد از اقدامات عجولانه در ساخت مسکن مهر

وی با ابراز تأسف از انجام اقدامات عجولانه و شتاب‌زده طی ادوار گذشته و با اشاره به حفر چاه‌های جذبی در مسکن مهر قاین و مشکل‌ساز شدن فاضلاب این پروژه، گفت: متأسفانه بعد از گذشته 10 سال مجددا باید برای این پروژه هزینه شود لذا این اقدامات عجیب و غریب که از نظر قانون درست نیست برای دولت هزینه‌بر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خواستار برآورد هزینه‌های اتمام واحدهای مسکن مهر استان شد و اضافه کرد: گرچه امسال یارانه‌ای در اختیار نداریم می‌توانیم این مهم را سال آینده تخصیص دهیم.

اصغری مهرآبادی پیرامون تأمین هزینه‌های خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر خراسان‌جنوبی، اعلام کرد: یک سوم هزینه‌ها توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط استانداری خراسان‌حنوبی و یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و راه و شهرسازی استان تأمین می‌شود تا مردم از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، مسکن مهر ، مسکن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: