کد خبر: ۲۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه خصوصی سازی در کشور به شعار تبدیل شده است، گفت: عده ای از دولتی‌ها شرکتی درست کرده و بخش دولتی را خصوصی کرده و در نهایت شرکتی خصولتی تشکیل می‌شود که هم خصوصی است و هم دولتی.

به گزارش آوای نشاط، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بر اساس این حدیث میانه روی در هزینه کردن از فقر پیشگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد در هزینه کردن میانه روی نداشته و بر اساس میزان درآمد خود خرج نمی‌کنند تاکید کرد: این روایت همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب بارها در این زمینه اشاره کرده‌اند ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت پیچیده اقتصادی کشور بیان کرد: یکی از دلایل این وضعیت اقتصادی این است که بخش اعظمی از بودجه دولت خرج حقوق بگیران شده و سهم تولید در کشور کم است در حالی که باید بخش تولید تقویت شود.

وی با بیان اینکه افراد مطلع نقل کرده اند که در کشور ژاپن با 120 میلیون نفر جمعیت فقط 300 هزار شغل دولتی وجود دارد، گفت: کشور ما با جمعیت 80 میلیون نفری، 2.5 میلیون نفر کارمند دارد که 10 برابر کشور ژاپن است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وقتی بخش زیادی از بودجه کشور صرف حقوق بشود سهمی برای بخش تولید باقی نمی‌ماند خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید بخش تولید تقویت شده و کارمندان اضافی به بخش تولید هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه در تولیدی که توسط بخش دولتی صورت می گیرد درآمد کمتر از هزینه است، گفت: در بخش خصوصی شرایط برعکس بوده و تا زمانی که تولید به بخش خصوصی واگذار نشود، مشکلات حل نمی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خصوصی سازی در کشور به شعار تبدیل شده است، افزود: عده ای از دولتی‌ها شرکتی درست کرده و بخش دولتی را خصوصی کرده و در نهایت شرکتی خصولتی تشکیل می‌شود که هم خصوصی است و هم دولتی.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند انقلاب اسلامی در کشور هستیم گفت: ما در کشور انقلاب سیاسی داشته و تا اندازه ای هم انقلاب فرهنگی صورت گرفته است ولی باید انقلاب اقتصادی انجام شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: