کد خبر: ۲۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
سخنگوی وزارت کشور گفت که در جلسه صبح امروز هیات وزیران مقرر شد که دولت موافقت خود را با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس اعلام کند منوط به این که در بررسی کمیسیون ملزومات اجرایی طرح دیده شود.

به گزارش آوای نشاط، سلمان سامانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مربوط به استانی شدن انتخابات گفت: انتخابات امری سیاسی است که هر چه بتوانیم فرایند برگزاری انتخابات و نتایج آن را موثر از مولفه‌هایی از جنس سیاسی قرار دهیم یقینا به کیفیت و اثربخشی نتایج حاصل از انتخابات بر اداره‌ کشور کمک خواهیم کرد.

وی افزود: از طرفی دیگر هر چه سایر مولفه‌های تاثیرگذار در انتخابات را مسدود و کم اثر کنیم نتیجه آن است که به هدفمند شدن و انطباق فرایند نهایی آن با مصالح کشور کمک کرده‌ایم. این دغدغه‌ جدی بود که توسط رئیس جمهور از همان ابتدای شروع کار دولت مطرح شد و به وزیر کشور دستور داده شده لایحه نظام جامع انتخابات تدوین شود. بر همین اساس چهار انتخابات سراسری ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شورای شهر در قالب یک لایحه تدوین و پیش نویس آن داده شده است که در حال حاضر در صحن دولت در حال رسیدگی است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد:‌ با وجود این که دولت اقدامات اساسی انجام داده است؛ موضوع طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس امروز در جلسه هیات وزیران مطرح شد از آنجا که این طرح با اولویت در حال رسیدگی در مجلس است مقرر شد هیات وزیران موافقت خود را با کلیات طرح اعلام کند منوط به آن که موضوعات مختلف از حیث ملزومات اجرایی و بودجه‌ای طرح در کمیسیون دیده شود. همچنین نظرات نمایندگان مخالف و نکات آنها هم لحاظ شود. درخواست ما این است که این طرح مجددا در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

کلیات طرح استانی شدن انتخابات در جلسه امروز مجلس تصویب شد و برای بررسی مجدد مواد به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: