کد خبر: ۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
اسحاق جهانگیری در گفتگو با یورونیوز:
معاون اول رئیس جمهور در مورد «اراده» و «توانایی» اتحادیه اروپا گفت: از نظر عملی ساختارهای مالی اتحادیه اروپا مخصوصا نظام بانکی آن نشان داد که این تحادیه قادر نیست به عنوان یک تصمیم‌گیر مستقل و یک مجموعه قدرتمند ظاهر شود.»

به گزارش آوای نشاط، سایت یورونیوز خبر داد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با خبرنگار این شبکه در تهران گفتگو کرده است.

در این گزارش می خوانیم:  معاون اول رئیس جمهوری ایران در پاسخ به پرسشی در مورد قرابت احتمالی جنبش جلیقه‌زردهای فرانسه با اعتراضات کارگری اخیر در ایران گفت: «اینها یک سری مطالبات صنفی است، تلاش برخی از مخالفین جمهوری اسلامی ایران و مخالفین دولت در این مسیر بوده است که این مطالبات صنفی را به مطالبات سیاسی تبدیل کنند. این مطالبات، یک اعتراض عمومی که به دنبال یک اقدام انقلابی نظیر اعتراضات جلیقه‌زردهای فرانسه باشند، نبوده و نیست.»

خبرنگار یورونیوز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در ایران از معاون اول رئیس جمهوری می‌پرسد که آیا شعارهای اول انقلاب در این کشور همچنان کارآیی پیشین خود را دارد یا نه. آقای جهانگیری در پاسخ به این پرسش گفت: «بدون تردید با آن آرمان‌هایی که برای جمهوری اسلامی در ابتدا ترسیم کرده بودیم، فاصله داریم ولی فکر می‌کنیم که نسل جوان تحصیلکرده‌ای که در ایران هستند با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد روش دیگری جز این که باید با اصلاحات، اشکالات را برطرف کرده و به نقطه آرمانی نزدیک شد، روش دیگری را انتخاب نمی‌کند.»

آقای جهانگیری همچنین از از عملکرد اتحادیه اروپا در برابر ایران انتقاد کرد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز در مورد «اراده» و «توانایی» اتحادیه اروپا برای ایستادگی در برابر سیاست ضد ایرانی ترامپ گفت: «تصور ما این بود که اتحادیه اروپا چنین توانی‌ای را دارد. از نظر رویکرد و مسایل نظری هم تا الان خوب عمل کرده، ولی از نظر عملی ساختارهای مالی اتحادیه اروپا مخصوصا نظام بانکی آن نشان داد که این تحادیه قادر نیست به عنوان یک تصمیم‌گیر مستقل و یک مجموعه قدرتمند برای حفظ دستاوردهای اتحادیه اروپا و تعهدات این اتحادیه در فضای جهانی ظاهر شود.»

آقای جهانگیری ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفت: «ما هیچ چیزی فراتر از برجام را قبول نمی‌کنیم و آنچه فعلا برای ما اهمیت دارد موضوع همین توافق است.»

انتهای پیام/ 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: