کد خبر: ۲۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
روزنامه «حریّت» گزارش داد
یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که دولت این کشور از آمریکا خواهد خواست، پایگاه‌های نظامی خود در شمال سوریه را تحویل آنکارا دهد یا آنها را نابود کند.

به گزارش آوای نشاط، در ادامه تغییر و تحولات اخیر در منطقه بعد از اظهارات متناقض آمریکا درباره خروج از شمال سوریه و تمایل ترکیه برای اجرای عملیات در شرق رودخانه فرات، اکنون گفته می‌شود آنکارا درخواستی از واشنگتن درباره پایگاه‌های نظامی آمریکایی در شمال سوریه دارد.

روزنامه دولتی «حریّت» در تیتر یک امروز (سه‌شنبه) خود نوشته است: «آنها را تسلیم کنید یا نابودشان کنید». در توضیح این تیتر مشخص شده که درباره پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال سوریه است و از واشنگتن می‌خواهد یا آنها را در اختیار ترکیه قرار دهد یا آنها را برچیند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این مطلب به نقل از منابع بدون نام تاکید شده که ترکیه هرگز نمی‌پذیرد که آمریکا 22 پایگاه نظامی خود را در شمال سوریه، در اختیار یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و شبه‌نظامیان کُرد قرار دهد.

یک مقام امنیتی ارشد ترکیه همچنین هفته قبل به رویترز گفته بود که واشنگتن مجبور است به آنکارا اجازه دهد که از پایگاه‌های نظامی مذکور در شمال سوریه استفاده کند.

این گزارش را می‌توان تنش جدیدی در روابط ترکیه و آمریکا دانست، بعد از آنکه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی سفری که به فلسطین اشغالی داشت، گفته بود شرط خروج نظامیان آمریکایی از سوریه این است که ترکیه متعهد شود به شبه‌نظامیان کُرد که متحدان واشنگتن هستند، حمله نکند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به این شرط گفته بود که اولا یک گروه تروریستی نباید متحد آمریکا باشد و ثانیا اینکه ترکیه نه تنها تا کنون به مردم کُرد حمله نکرده بلکه از آنها در برابر شبه‌نظامیان و سازمان‌های تروریستی که خود را نماینده کُردها می‌دانند، حفاظت کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: