کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
وزیرکار:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم کار ایرانی رواج یابد باید به کارگر و کارآفرین ایرانی توجه شود و یک جنبش اصیل اجتماعی برای خرید کالای ایرانی ایجاد شود.
به گزارش «آوای نشاط»، علی ربیعی در همایش تقدیر از کارگران نمونه قم که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: دورانی که در طیف‌های اجتماعی کارگران ارج و قرب نداشتند گذشت و امروز این قشر از احترام خوبی در جامعه برخوردار است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای بزرگ است که در آن کارگر احترامی داشته باشد، افزود: روز کارگر را مرور می‌کنیم تا یادآوری نماییم میثاق ما این بود تا طبقات پایین صدایشان همیشه باید شنیده شود و عدالت در جامعه رعایت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته کارگر به همه تلاشگران این عرصه، گفت: افرادی را به یاد می‌آوریم که با سختی تمام کار می‌کنند و همه سختی‌های کار را به جان خود می‌خرند و این‌ها شرافت یک جامعه هستند.

وی ادامه داد: کارگران در کنار انقلاب با وجود ترورهای منافقین ایستادند و در دوران دفاع مقدس نیز به میدان آمدند و مشارکت کردند و شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

ربیعی عنوان کرد: جامعه‌ای حرکت سالم دارد و موفق است که روح کار و تولید در آن باشد و این جامعه که تولید در آن رواج داشته باشد می‌تواند در دنیا بایستد و کارگر هم در این نوع جامعه کرامت دارد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کار ایرانی و کالای ایرانی رواج یابد باید کارگر ایرانی و کارآفرین ایرانی در آن ارج و قرب داشته باشند و معتقدیم باید یک جنبش اصیل اجتماعی برای خرید کالای ایرانی ایجاد کنیم.

اگر مصرف پوشاک داخلی دو برابر شود، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی به وجود می‌آید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مصرف کننده کالای ایرانی خانواده‌های کارگری هستند و از این نامگذاری از رهبری سپاسگزاریم.

وی افزود: فقط ۳۵ درصد مصرف پوشاک در کشور تولید داخلی است و اگر مصرف پوشاک داخلی دو برابر شود، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی به وجود می‌آید.

ربیعی گفت: در سال‌های گذشته سعی کردیم آژیر خطر را به صدا درآوریم که تصمیمات غلط برای تأمین اجتماعی نگیریم و تلاش کردیم این سازمان را از سیاست زدگی دور کنیم.

وی با بیان اینکه در مقابل بازنشستگان آینده مسئول هستیم، افزود: سازمان تأمین اجتماعی را از یک صندوق حقوق بده به یک سازمان به عنوان زندگی اجتماعی تبدیل می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به دلیل رشد تورم، قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرد، اما در چند سال اخیر با همکاری تشکل‌های کارگری، حقوق کارگران را افزایش دادیم و سبد معیشت را در تصمیم مزد وارد کردیم، همچنین در این دوره تشکل‌های کارگری گسترش پیدا کردند.

وی گفت: در سال‌های گذشته متوسط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ۵۵ درصد گسترش یافته و معتقدیم جامعه با ثبات است که تشکل‌ها در آن آزادانه حرف بزنند و فعالیت کنند.

ربیعی امنیت شغلی کارگران، امنیت زنان کارگر و تحصیل همه فرزندان به گونه‌ای که هیچ کودکی به اجبار به جای تحصیل سر کار برود را مورد تأکید قرار داد.

وی تصریح کرد: نظام اجتماعی فراگیر و تأمین اجتماعی فراگیر را دنبال خواهیم کرد و سند توسعه اشتغال را در قم امضا و برای تک تک استان‌ها این کار را خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: