کد خبر: ۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
درحالی که ترامپ، در حال بررسی خروج آمریکا از برجام است، بوئینگ مشتریان جدیدی برای هواپیماهایی که قرار بودن امسال به ایران تحویل دهد پیدا کرده و این مسئله تحویل هواپیما به ایران را با ابهام مواجه کرده است.
به گزارش «آوای نشاط» به نقل از رویترز، رئیس این شرکت هواپیماسازی آمریکایی همچنین این سیگنال را ارسال کرد که بوئینگ دیگر همچون گذشته نگران این نیست که لغو برجام ممکن است این شرکت را ناگزیر به کاهش تولید هواپیماهای مدل 777 خود کند و موجب از دست رفتن صدها فرصت شغلی شود، زیرا تقاضا برای این هواپیماها افزایش یافته است.

دنیس مویلنبورگ، مدیر شرکت بوئینگ در کنفرانسی خبری گفت: «ما امسال هیچ برنامه ای برای تحویل هواپیما به ایران در سال جاری میلادی نداریم، بنابراین این تحویل ها در راستای فرآیندی که دولت آمریکا دنبال می کند به تعویق افتاده است.»

«من می توانم با اطمینان به شما بگویم که ما به کاهش ریسک در برنامه تولید بوئینگ های 777 ادامه می دهیم.»

شرکت بوئینگ در دسامبر 2016 توافق کرد که به موجب موافقتنامه برجام، 80 فروند هواپیما به ایران بفروشد.

منابع صنعتی گفتند، بوئینگ ابتدا قرار بود امسال 3 فروند هواپیمای 777 به ایران تحویل دهد، اما تصمیم گرفته این هواپیماها را به خریداران دیگر تحویل دهد.

قرارداد اولیه با ایران برای فروش هواپیماهای بوئینگ 777 حمایتی حیاتی از یکی از پر سودترین مدل های تولیدی شرکت بوئینگ محسوب می شد. اما مویلنبورگ در این مصاحبه گفت که حتی اگر ایران قادر به تحویل گرفتن هیچ یک از هواپیماهای خریدار شده نباشد، به دلیل افزایش تقاضا بوئینگ دیگر مجبور به کاهش تولید مدل 777 خود نیست.

«میزان تولیدی که ما تدارک دیده ایم به سفارشات ایران وابسته نیست.»

وی افزود: «اگر این سفارشات به سرانجام برسند و ما در نهایت هواپیماها را تحویل بدهیم، فرصت هایی برای ما فراهم خواهد کرد، اما ما قصد داریم از دستورالعمل های دولت آمریکا پیروی کنیم و ما اطمینان یافته ایم... که به تحویل این هواپیماها وابسته نیستیم.»

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
برچسب ها: بوئینگ ، ترامپ ، آوای نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: