کد خبر: ۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب امسال هم طبق رسم دیرینه انجام شد و حسینیه امام خمینی(ره) میعادگاه عاشقانی بود که برای دیدار ولی امرشان لحظه شماری می‌کردند.
به گزارش «آوای نشاط»، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با معرفی برگزیدگان رشته‌ها و بخش‌های مختلف به ایستگاه آخر رسید و شرکت‌کنندگان، داوران، برگزارکنندگان این رقابت‌ها و جمع کثیری از اساتید و جامعه قرآنی صبح امروز باحضور در حسینیه امام خمینی(ره) به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

انتهای خیابان فلسطین تهران از ساعات اولیه صبح امروز میعادگاه عاشقانی بود که برای دیدار با ولی امرشان چند ساعت زودتر گرد هم جمع شده بودند.

دیدار با رهبر معظم انقلاب بهانه‌ای برای تازه شدن دیدار قرآنیان سراسر کشور با هم شده بود و بسیاری از این افراد پیش از ورود به حسینیه به خوش و بش و احوال‌پرسی یکدیگر مشغول بودند.

درب‌های حسینیه امام خمینی(ره) از حدود ساعت 8 صبح برروی عاشقان گشوده شد و اهالی قرآن دسته دسته ضمن ورود به حسینیه با شربت و شیرینی پذیرایی شدند.

استقبال از این دیدار به حدی بود که فضای حسینیه تقریباً یک ساعت مانده به شروع مراسم کاملاً پر شده و عده‌ای هم به صورت ایستاده منتظر ورود رهبر به حسینیه بودند، همچنین انبوه حاضران باشور شوق خاصی شعارهایی مانند: «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ما»، «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم» و... سر می‌دادند.

ساعت حدود 10:05 رهبر معظم انقلاب گام بر حسینیه امام خمینی(ره) گذاشتند و این فضا با معطر شدن به عطر گام‌های ولی امر مسلمانان جهان گویا به انفجار رسید و حاضران با شعارهای مختلف از رهبرشان استقبال کردند.


تلاوت سیدمصطفی حسینی نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت‌ها آغازگر این محفل نورانی بود و پس از وی مصطفی اصفهانیان نفر اول رشته حفظ کل قرآن به تلاوت ترتیل آیاتی از کلام‌الله مجید در محضر رهبر معظم انقلاب پرداخت.

تلاوت حسینی این بار با سبکی متفاوت از سبک همیشگی وی یعنی منشاوی انجام شد و تلاوت زیبای وی لبخند رضایت را بر لبان رهبر معظم انقلاب نشاند.


در ادامه علیرضا رضایی نماینده افغانستان و نفر اول رشته قرائت سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت پرداخت و پس از وی کمیل حماد از لبنان به عنوان نفر برگزیده همایش قرآن کریم در آیینه شعر ملل مسلمان باحضور در جایگاه به شعرخوانی پرداخت و سپس رضوان درویش به عنوان نماینده هیأت داوران رقابت‌ها به مدیحه‌سرایی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) پرداخت و اشک بسیاری از حاضران سرازیر شد.


در ادامه حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به ارائه گزارشی از مسابقات پرداخت و از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.

سخنرانی مقام معظم رهبری آخرین بخش این محفل زیبا و نورانی بود.

انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: