کد خبر: ۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: هیج‌گونه تغییر مجددی تعرفه در واردات کالا به عراق صورت نگرفته و فقط مالیات برای گروه‌های خاص کالایی وضع شده است.
به گزارش «آوای نشاط»، رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: هیج‌گونه تغییر مجددی تعرفه در واردات کالا به عراق صورت نگرفته و فقط مالیات برای گروه‌های خاص کالایی وضع شده است.

ناصر بهزاد از عدم تغییر تعرفه‌های وارداتی به عراق خبر داد و گفت: از ابتدای سال 2018 پیگیر اصلاح تعرفه‌های عراق بودیم که این امر موجب برقراری ثبات نسبی شده است. در این راستا هیچ گونه تغییر مجدد تعرفه صورت نگرفته است و فقط مالیات برای گروه‌های خاص کالایی وضع شده است.

وی افزود: سه بخش مالیات از امور صنعتی و تولیدی داخل عراق و سایر مالیات‌ها برای واردات کالا از همه کشورهای صادر کننده به عراق اخذ می‌شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: عراق در سال 2018 فروش نفت را بر مبنای صادرات حدود 4.3 میلیون بشکه در روز با نرخ 46 دلار بر نامه‌ریزی کرده که با توجه به آغاز طرح‌های این کشور برای رونق سرمایه‌گذاری و اتخاذ شیوه‌های مختلف جهت تحقق درآمدهای جاری پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد. 

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: برنامه صادرات روزانه نفت عراق با 10درصد افزایش تنظیم شده، لیکن حجم هزینه‌های جاری و بدهی‌های گذشته موجب شده همچنان بخشی از تامین کسری بودجه که عددی نزدیک به میلیارد دلار است، از طریق مالیات جبران شود.

بهزاد گفت: برای جبران این کسری، پنج مسیر تآمین مالیات در پارلمان این کشور تصویب شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: