کد خبر: ۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
دولت ترکیه برای تثبیت مواضع در عفرین و حومه آن، سناریوهای مختلفی را در پیش گرفته و در گام نخست چند تن از نمایندگان خود را به عنوان مسئول شهر عفرین انتخاب کرد.
به گزارش «آوای نشاط»، تحولات میدانی عفرین اواخر سال گذشته مورد توجه رسانه های داخلی و منطقه قرار گرفت اما پس از اشغال این شهر توسط نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات، اطلاع رسانی  و پوشش رویدادهای خبری این منطقه از دستور کار رسانه ها خارج شد.

برخی مدیران رسانه ای کار شهر عفرین را تمام شده توصیف کردند و در انتظار لشکر کشی ارتش ترکیه به سمت شهر کُردنشین « تل رفعت» و « منبج» بودند تا یک بار دیگر تحولات شمال سوریه را در سر خط خبرهای خود قرار دهند اما با توقف عملیات، سکوت خبری در خصوص شهر عفرین هم اعمال شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین تحولات میدانی شهر عفرین اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه برای تثبیت مواضع در شهر عفرین و مناطق حومه سناریوهای مختلف را در پیش گرفته و در گام نخست چند تن از نمایندگان خود را به عنوان مسئولان شهر عفرین انتخاب کرد.




این منبع میدانی افزود: دولت ترکیه برای سرکوب کُردهایی که فرصت کافی برای فرار از شهر عفرین نداشتند، برنامه ریزی خاصی انجام داده و چند منطقه شهر را از جمله « ایستگاه قطار و ساختمان های حومه» را به زندانی مخفی تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش ترکیه ایستگاه قطار و ساختمان اداره ثبت احوال شهر عفرین را به وسیله دیوارهای سیمانی از سایر بخش های شهر جدا و این محور را منطقه نظامی اعلام کرده اند.


**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**
براساس اطلاعات به دست آمده، تعداد زیادی از زنان شهر عفرین پس از دستگیری به این منطقه نظامی انتقال داده شده اند و در اثر شکنجه های نظامیان ارتش ترکیه تا آستانه مرگ پیش رفته اند.

از منطقه « راجو» در شمال غرب عفرین خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه حدود 40 خانه را به زندان و محله شکنجه مردم کُرد تبدیل کرده اند؛ گفته شده این زندان در روستای « میدان اکبس» واقع شده است.


به گزارش مشرق، دولت ترکیه تلاش می کند با انتقال صدها تن از خانواد های گروه تروریستی موسوم به سپر فرات به منطقه عفرین، بافت جمعیتی و قومیتی این منطقه را به طور کامل تغییر دهد.

براساس اعلام منابع میدانی، دولت ترکیه چند تن از سرکرده های تروریستی موسوم به سپر فرات را که به طور مستقیم با ارتش خود در ارتباط هستند به عنوان مسئولان شهر الباب در شمال استان حلب انتخاب کرده است.

دولت ترکیه در تلاش است بافت جمعیتی و قومیتی را از شهر جرابلس در شمال شرق استان حلب تا مناطق تحت اشغال در استان ادلب را به طور کامل به سود خود تغییر دهد و هلال تروریستی مدنظر خود را در این محور تشکیل دهد و شهروندان کُرد را از این محور بیرون براند.

آنکارا درصدد این هلال تروریستی را تا شهر منبج و سایر مناطق کُردنشین شمال سوریه امتداد دهد که تاکنون با مخالفت دولت آمریکا روبه رو شده است و به همین دلیل عملیات را در این محور متوقف کرده است.

در جنوب ترکیه خبرها حاکیست، اردوغان فشار را بر مناطق کُردنشین چند برابر کرده و در روزه های گذشته صدها تن از نیروهای ارتش به استان « شرناق» اعزام شده اند و همزمان جنگنده ها و توپخانه در سکوت کامل خبری برخی مناطق کُردنشین را هدف قرار داده اند. گفته شده شماری از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در عملیات سرکوب مردم کُرد جنوب ترکیه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
منبع: مشرق
برچسب ها: آوای نشاط ، ترکیه ، عفرین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: