کد خبر: ۲۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای آتش‌سوزی در دبستان شهر زاهدان و جان باختن ۴ دانش‌آموز مدرسه می‌پردازد.

به گزارش آوای نشاط، هفته گذشته یک کلاس درس در شهر زاهدان آتش گرفت. دلیل ماجرا اصلا جدید نبود، بازهم سقوط بخاری نفتی این بار در یک مدرسه غیر انتفاعی آنهم در مرکز استان سیستان و بلوچستان حادثه‌ساز شد.

۴ کودک جان خودشان را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند. این اتفاق درست ۶ سال پس از حادثه در مدرسه دختران شین‌آبادی پیرانشهر رخ داد. آنجا هم بخاری نفتی جان ۲ دانش‌آموز را گرفت و ۲۹ نفر را با سوختگی شدید مواجه کرد.

وزیر آموزش و پروش بعد از حادثه آتش سوزی زاهدان گفت سیستم گرمایشی بسیاری از مدارس غیر استاندارد است و با این وضعیت بودجه حتی تا ۷، ۸ سال آینده هم نمی‌توان از شر این بخاری نفتی‌ها خلاص شد. اما انگار ماجرا پیچیده‌تر از اختصاص و تامین بودجه است.

در روزهای گذشته تصویر فاکتور فروش یک پکیج نو با برچسب «اداره نوسازی مدارس» در فضای مجازی منتشر شد. گفته شد که این پکیج توسط اداره نوسازی مدارس به یکی از مدارس محروم سیستان و بلوچستان تعلق گرفته اما مسئولان مدرسه تصمیم گرفتند آن را بفروشند و ۵ میلیون پول آن را روی زخم دیگری بگذارند.

این قسمت  از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف ماجرای آتش‌سوزی در مدرسه پرداخته و نظر کارشناسان را برای راه‌حل نوسازی مدارس جویا شده است.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: