کد خبر: ۲۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید آمار موجود در خصوص استعمال دخانیات در کشور به‌ویژه در بین جوانان را نگران‌کننده خواند.

به گزارش آوای نشاط، آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، با بیان اینکه 120 نوع بیماری از سیگار به وجود می‌آید اظهار کرد: سیگار مضرات فراوانی برای سلامتی انسان دارد و چطور می‌شود که جوانی در دانشگاه درس بخواند و با این مضرات آشنا شود و بازهم به سمت سیگار تمایل پیدا کند.

وی آمار موجود در خصوص استعمال دخانیات در کشور به ویژه در بین جوانان را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: با توجه به سخنانی که در خصوص بیماری‌های ناشی از سیگار و قلیان مطرح می‌شود یا باید دور سیگار خط منفی کشیده شود یا پزشکی.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در صورت صحت سخنان پزشکان در خصوص مضرات سیگار چرا مجوز استعمال دخانیات در کشور صادر شده است افزود: اگر اینگونه نباشد پس باید بگوییم سخنان پزشکان در امور امراض مرتبط با سیگار دروغ است پس در این بین با وجود شرایط فعلی کدام حرف را باید باور کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی وضعیت فعلی کشور در خصوص گرفتاری مردم در دام سیگار و قلیان را نامناسب خواند و افزود: مردمی که سیگار و قلیان می‌کشند گرفتار امراض گوناگون خواهند شد و آمارهایی که درباره کشیدن سیگار و قلیان از سوی نسل جوان ارائه می‌شود، نگران کننده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: