کد خبر: ۲۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
دستفروشان سنندجی در اعتراض به تصمیمات شهردار برای اجرای «فاز نخست طرح ساماندهی دستفروشان از اول دی ماه سال‌جاری» در مقابل شهرداری سنندج تجمع کردند.

به گزارش آوای نشاط، شهردار سنندج ۱۷ آذرماه اعلام کرد «فاز نخست طرح ساماندهی دستفروشان از اول دی‌ماه سال‌ جاری» در این شهر اجرایی می‌شود و تمام دستفروشان خیابان فرودسی در قالب روز بازار و شب بازار ساماندهی می‌شوند.

حشمت‌الله صیدی اعلام کرد که براساس مجوزات صادر شده پارک دیدگاه به‌عنوان نخستین روزبازار برای دستفروشان تعیین شده که هر روز از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر دستفروشانمی‌توانند در این مکان اقدام به فروش اقلام خود کنند و همچنین میدان آزادی تا سه راهی بلوار برادران شهید نمکی هم برای برپایی شب‌بازار تعیین شد و با مسدود شدن این مسیر هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۴ شب، دستفروشان می‌توانند در معبر سواره‌رو اقدام به دستفروشی کنند.

اما دستفروشان سنندجی ظهر امروز پس از گذشت هشت روز از اظهارات شهردار در اعتراض به تصمیمات گرفته‌ شده در راستای اجرای این طرح در مقابل شهرداری سنندج تجمع کردند و مخالفت خود را اعلام کردند.

اکثر دستفروشان حاضر در تجمع با ابراز گله‌مندی از نحوه برخورد و ناتوانی مسئولان شهرداری برای در اختیار گذاشتن مکانی مناسب در نزدیکی مرکز شهر به آنان می‌گفتند هیچ‌ وقت حاضر به تغییر مکان نمی‌شویم چرا که مکان در نظر گرفته شده دور از مرکز شهر است و هیچ کسی برای خرید کردن به آنجا مراجعه نمی‌کند.

دستفروشان سنندجی می‌گفتند اگر مسئولان شهرداری صادق هستند و تمایل به ساماندهی این وضعیت نابسامان شهر را دارند، پارکینگ روبری مسجد ملاویسی یا پارک ملت سنندج که اکنون جای معتادان شده را در اختیار ما بگذارند و حتی حاضر به پرداخت اجاره نیز هستیم تا بلکه این مشکل برای همیشه برطرف شود در غیر این صورت دستفروشی در پارک دیدگاه را نمی‌پذیریم.

خبرنگار ما که در تجمع اعتراضی دستفروشان حضور داشت پس از شنیدن درد و دل‌ها، مطالبات و پیشنهادات آنان، موضوع را از طریق شهردار سنندج پیگیری کرد که گویا صیدی با نمایندگان دستفروشان جلسه داشت، پس از اتمام جلسه نمایندگان آنان اعلام کردند با شهردار به این توافق رسیده‌ایم که «فعلاً اجرای فاز نخست طرح ساماندهی دستفروشان به تعویق انداخته شود؛ فردا جلسه‌ای تشکیل شود و چندین نفر با رأی خود دستفروشان به‌عنوان نمایندگان انتخاب شوند و سپس جلسات مدوام باشد تا بلکه معضل موجود با مشارکت خود این قشر برطرف شود».

حال باید منتظر ماند و دید که آیا شهردار توانایی ساماندهی دستفروشان دو خیابان سطح شهر سنندج را دارد یا این وعده شهردار نیز به سرنوشت برخی دیگر از وعده‌هایش دچار می‌شود و بر روی زمین می‌ماند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: