کد خبر: ۲۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
فیس‌بوک به شدت درحال جذب مختصصان حوزه ارز دیجیتال است تا گروه بلاک چین خود را گسترش دهد. این موضوع حدس و گمان‌ها را برمی‌انگیزد که این غول رسانه اجتماعی به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال خودش است.

به گزارش آوای نشاط، فیس‌بوک با سرپرستی دیوید مارکوس (David Marcus)، مدیراجرایی سابق پی‌پال و بخش پیام‌رسان فیس‌بوک، از آوریل ۲۰۱۸ بخش بلاک چین خود را شکل داد.

مارکوس یکی از طرفداران قدیمی ارزهای دیجیتال است و مدتی به عنوان عضو هئیت مدیره صرافی بیت کوین کوین‌بیس فعالیت کرده است.

فیس‌بوک با سرپرستی دیوید مارکوس (David Marcus)، مدیراجرایی سابق پی‌پال و بخش پیام‌رسان فیس‌بوک، از آوریل ۲۰۱۸ بخش بلاک چین خود را شکل داد. مارکوس یکی از طرفداران قدیمی ارزهای دیجیتال است و مدتی به عنوان عضو هئیت مدیره صرافی بیت کوین کوین‌بیس فعالیت کرده است.

به گزارش رسانه فناوری چدار (Cheddar)، گروه بلاک چین فیس‌بوک اکنون ۴۰ کارمند دارد. شش نفر از این کارمندان، اعضای سابق اجرایی پی‌پال هستند که دیوید مارکوس با خود به این شرکت آورده است.

نگاه فیس‌بوک به محصول پرداخت مبتنی بر بلاک چینبخش مرموز بلاک چین در فیس‌بوک شامل افرادی است که سابقه کار برای گوگل‌پی و سامسونگ‌پی را در کارنامه‌ دارند. سامسونگ‌پی نرم افزار پرداخت موبایل و کیف پول دیجیتالی است که توسط سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده مواد نیمه رسانا و گوشی‌های هوشمند دنیا ارائه می‌شود.

الکس هیث از تیم چدار در ویدیویی درباره بخش بلاک چین فیس‌بوک گفت:
آن‌ها درباره چیزی که روی آن کار می‌کنند، بسیار ساکت هستند، خیلی پنهانی. اما قطعا یک محصول پرداخت ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

فیس‌بوک همچنین به‌دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتالی است که بتواند به ۲ میلیارد کاربر این شرکت در سراسر جهان، بدون نیاز به یک بانک سنتی خدمات پرداخت الکترونیک ارائه کند.

هیث افزود: آن‌ها همچنان با سیاستمداران واشنگتن به منظور تسهیل این کار ارتباط برقرار کرده‌اند.

براین اساس، فیس‌بوک در تلاش است تا مهندسان کارکشته کریپتو، مدیران محصول، محققین و کارشناسان حقوقی را برای گسترش گروه بلاک چین خود، به استخدام درآورد.

الکس هیث در این خصوص اذعان داشت:
آن‌ها به شدت در حال جذب نیرو هستند و حتی تلاش می‌کنند تا استارتاپ‌های حوزه کریپتو که در مرحله وایت‌پیپر هستند و هیچ محصولی هم ندارند را به چنگ آورند.

الکس هیث اظهار داشت که فیس‌بوک به شدت به دنبال نیروی خلاق است زیرا به دلیل نوپایی فضای ارزهای دیجیتال تعداد استعدادهای این حوزه خیلی بالا نیست.
هیث تاکید کرد:
استعداد در این صعنت بسیار محدود است و بازیگران زیادی به دنبال این استعدادهای رمزنگاری و محققین هستند. بنابراین فیس‌بوک به دنبال سیراب شدن از این افراد است اما کار سختی را در پیش خواهد داشت.

به دلیل رسوایی‌های اخیر فیس‌بوک در خصوص نقض حریم‌خصوصی که باعث کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی شد، این شرکت با مشکلات زیادی برای جذب نیرو مواجه است.
الکس هیث گفت:
مشخصا افراد زیادی در حال حاضر به برند فیس‌بوک اعتماد ندارد مخصوصا افرادی که در حوزه کریپتو و بلاک چین فعالیت می‌کنند. بسیاری از فعالان، به دلیل تمرکز و سوءاستفاده شرکت‌های بزرگی چون فیس‌بوک به این صنعت پیوسته‌اند.
کاربران زیادی از اخبار فروش اطلاعات شخص آن‌ها توسط فیس‌بوک، خشمگین شدند. با وجود عذرخواهی مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ بابت این رسوایی، آسیب خوردن اعتبار او و برند فیس‌بوک همچنان زبانزد است.


هیث در این این مورد گفت:
بنابراین در حالی که از دیدگاه برخی افراد، ایده ساخت ارز دیجیتال توسط فیس‌بوک با این اکوسیستم هیجان‌انگیز است، از دیدگاه برخی دیگر این موضوع می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین اتفاقات ممکن باشد. شاید منطقی نباشد اما آن‌ها به صورت فعال در حال ساخت چنین چیزی هستند. به عقیده من می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال آینده فیس‌بوک بعضی از شرکت‌های فضای ارز دیجیتال را خریداری کند.

انتهای پیام/

*ارزدیجیتال

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: