کد خبر: ۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
رئیس سازمان فضایی ایران از دستیابی ایران به دانش تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای در حوزه های مختلف در کشور خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با توسعه فناوری و شکل گیری منظومه ماهواره ای در مدارهای ارتفاع پایین (LEO)، دو مشکل توسعه صنعت اینترنت اشیا (IOT) ، یعنی تاخیر در ارسال و دریافت داده و هزینه بالای آن برطرف شده است و صنعت ماهواره ای نقش استراتژیکی در صنعت IOT پیدا کرده است.

وی گفت: این موضوع منتج به ارائه خدمات باکیفیت تر شده است، به طوری‌که امروزه داده‌های ماهواره ای به عنوان ابزار توانمندساز صنعت IOT قلمداد می شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه این سازمان برای کمک به شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها برای ارائه خدمات به جامعه در حوزه اینترنت اشیا اعلام آمادگی می کند، افزود: امروزه داده های ماهواره ای در حوزه های مختلفی کاربرد دارد و مطالبه گری از سوی سازمان های متولی و بهره بردار علاوه بر کمک به حل چالش های این حوزه ها می‌تواند منجر به رونق فعالیت های فضایی، توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران آماده ارائه خدمات در تمام حوزه ها است، گفت: علاوه بر دستیابی به دانش طراحی و ساخت ماهواره، به دانش تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای در حوزه های مختلف در کشور دست پیدا کرده ایم و این توانمندی ما را قادر می سازد تا در زمانی کوتاه، با تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای، گزارش های کاربردی و مهم برای تصمیم سازی در مدیریت کشور ارائه کنیم.

براری، با اشاره به اهمیت پردازش داده های ماهواره ای گفت: سامانه پایش ماهواره ای زمین که به عنوان طرح برتر مدیریت جهادی در کشور انتخاب شد، مدل سازی و پایش خشکسالی برای سازمان ملل متحد و... نمونه هایی از تسلط بر این دانش در میان متخصصان کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران اقتدار علمی کشور در منطقه را سرآمد دانست و افزود: در تلاش هستیم تا اقتدار علمی کشور در این حوزه در راستای حل چالش های اساسی نقش مؤثرتری ایفا کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: مهر
برچسب ها: آوای نشاط ، ماهواره ، دانش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: