کد خبر: ۲۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
عربستان سعودی و امارات متحده عربی طرح‌های خود را برای انتشار یک ارز مجازی برای استفاده در معامله های بین مرزی اعلام کردند. این در حالی است که سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان استفاده از ارز های مجازی را در این کشور خاورمیانه ممنوع کرده است .

به گزارش آوای نشاط، عربستان سعودی و امارات طرح‌های خود را برای انتشار یک ارز مجازی برای استفاده در معامله های بین‌مرزی اعلام کردند.

اسپوتنیک نیوز گزارش داد، عربستان سعودی و امارات متحده عربی طرح‌های خود را برای انتشار یک ارز مجازی برای استفاده در معامله های بین مرزی اعلام کردند. این در حالی است که سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان استفاده از ارز های مجازی را در این کشور خاورمیانه ممنوع کرده است .

طبق گزارش های رسیده، این ارز دیجیتال جدید که بر پایه تکنولوژی بلاک چین استوار است تنها برای معامله های بین بانکی بین دو کشور استفاده می‌شود نه برای مشتریان دیگر . هیچ زمان مشخصی برای انتشار این ارز اعلام نشده است.
المنصوری، رئیس کل بانک مرکزی امارات گفت :«این اولین بار است که شاهد همکاری مقامات مالی کشورهای مختلف در این زمینه هستیم. امیدواریم این دستاورد باعث تسریع همکاری های مشابه در منطقه شود».
وی ادامه داد:« این طرح فقط در حد یک مطالعه است و هنوز فراتر از آن نرفته‌ایم».
متخصصان در مورد این طرح شک و تردیدهای دارند.

الکس کومان محقق گفت:« چرا کل عرب ها در این ارز مجازی سهیم نمی‌شوند؟ به این ترتیب می توان تعداد زیادی از کشورها را دید که با یکدیگر تجارت می‌کنند».
در حالی که امارات در ماه‌های اخیر اقداماتی برای کسب تکنولوژی بلاک چین برای استفاده داخلی انجام داده است، هر دو کشور در مورد استفاده عمومی از ارزهای مجازی بی میل هستند.
سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان به شهروندان در مورد پیامدهای منفی تجارت بیت کوین هشدار داده است و اعلام کرده این ارزی نیست که مورد تایید عربستان باشد و به عنوان ارز رسمی در عربستان تایید نشده است و هیچ فرد یا نهادی مجوز استفاده از آن را ندارد.

علی‌رغم این اخطار، در ماه فوریه سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی قراردادی با ارز مجازی ریپل بست تا به بانک‌های کشور در مورد سیستم پرداختشان با استفاده از ارزش ارز مجازی کمک کند.
رشید یوساب، رئیس تکلیماکان، فراهم کننده خدمات ارز مجازی گفت:« هدف استراتژی بلاک چین دبی پیش قدم شدن این شهر در این تکنولوژی جهانی است . دبی در حال تبدیل شدن به اقتصاد اول برای راه‌اندازی ارز مجازی تا سال 2020 است».

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: