کد خبر: ۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کاهش قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی، تأثیری بر افزایش تعداد کاربران آن نداشته و آمار آن‌ها دوبرابر شده است.

به گزارش آوای نشاط، بازار ارز دیجیتال در روزهای گذشته بار دیگر کاهش ارزش را طبق روند ماه‌های گذشته‌ی سال جاری میلادی، تجربه کرد. ازطرفی، گزارشی از مطالعات دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد تعداد کاربران این حوزه در سال ۲۰۱۸، دوبرابر شده است.

یکی از دلایل افت ارزش ارزهای رمزنگاری‌شده در هفته‌های گذشته، نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان آن از قانون‌گذاری‌ها و محدودیت‌های دولتی و سازمانی است. ارزش بازار به‌صورت کلی در هفته‌ی گذشته کاهش یک میلیارد دلاری را تجربه کرد. ارزهای مهم همچون لایت‌کوین و ریپل نیز درکنار بیت‌کوین روندی نزولی را در روزهای گذشته تجربه کرده‌اند.

به‌هرحال باوجود تمامی آمارها حاکی از افت ارزش ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران این حوزه کاهش نیافته‌اند. مرکز مطالعاتی Cambridge Cebter for Alternative Finance در تحقیقات اخیر خود کشف کرد که تعداد کاربران حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری‌شده در سال ۲۰۱۸ از ۱۸ میلیون به ۳۵ میلیون نفر رسیده است. البته در ادامه به این نکته اشاره می‌شود که اغلب کاربران، فعالیت جدی در بازار ندارند.

برایان ژنگ مدیر اجرایی مرکز تحقیقات کمبریج در بیانیه‌ای درکنار گزارش تحقیقات نوشت:

صنعت ارز دیجیتال در حال سیال‌تر شدن است. خطوط مرزی بین صرافی‌ها و کیف‌ پول‌های دیجیتال به‌مرور کم‌رنگ‌تر می‌شود. علاوه‌بر بیت‌کوین، تعداد زیادی ارز دیجیتال در یک اکوسیستم در حال رشد، پشتیبانی می‌شود که هرکدام، کاربردهای متنوعی دارند.

خبرهای دیگری در حوزه‌ی ارز دیجیتال منتشر شده‌اند که امیدواری به آن را افزایش می‌دهند. به‌عنوان مثال، صرافی‌های کشور هلند به‌زودی توسط بانک مرکزی این کشور قانون‌مند می‌شوند. این صرافی‌ها باید مجوز لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده و سیاست‌های شناسایی مشتری (know-your-customer) را نیز اجرا کنند.

سیاست‌های مورد نظر کشور هلند برای پیاده‌سازی در صنعت ارز دیجیتال، به‌منظور جلوگیری از پول‌شویی در این حوزه یا تأمین سرمایه‌ی گروه‌های تروریستی ازطریق آن، انجام می‌شود. البته، بانک‌های کشور هنوز تاریخ دقیقی را برای اجرای سیاست‌ها اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام/

*زومیت 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: