کد خبر: ۲۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از تشدید بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: جرائم سنگین در انتظار فروشندگان متخلف است.

به گزارش آوای نشاط، «جهانگیر شاهمرادی» در خصوص نظارت و بازرسی‌های ویژه اقلام شب یلدا در البرز، اظهار کرد: از 10 آذر ماه طرح تشدید بازرسی در حال انجام است و در این‌باره به بازرسی‌ سازمان و اتاق اصناف دستورات جدی و دقیقی اعلام‌شده است.

وی با اشاره به تعامل مطلوب اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان برای طرح نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر اصناف و بازار، گفت: در این طرح مایحتاج ضروری مورد مصرف خانواده‌ها از جمله اقلامی که در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شود هم‌چنین آجیل و خشکباری که این روزها به‌علت در پیش داشتن شب یلدا مورد تقاضای مردم است، مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف همه فروشندگان موظف به ارائه فاکتور هستند، از همین‌رو باید قیمتی که برای فروش بر روی آجیل و خشکبار درج می‌شود بر اساس فاکتور رسمی و با احتساب سودهای متعارفی باشد که همکاران ما مسلط به محاسبه آن هستند.

شاهمرادی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر فاکتوری که فروشنده‌های آجیل و خشکبار بر اساس آن خرید خود را انجام داده‌اند هم قیمت بالا و غیرمعقولی داشته باشد علاوه‌بر برخورد با فروشنده خاطی به سراغ فروشنده‌های عمده این اقلام نیز می‌رویم.

وی با تأکید بر این‌که قیمت‌های درج‌شده باید بر اساس فاکتورهای رسمی باشد، افزود: ما قیمت‌های بازار را بصورت لحظه‌ای رصد خواهیم کرد که البته این نظارت و بازرسی‌ها منتهی به بازار شب یلدا نیست بلکه تا آستانه عید نوروز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: انتظار داریم که بازاریان و اصناف خود در زمینه درج قیمت‌ها و واقعی بودن نرخ اقلام، انصاف را رعایت کنند که به همین ترتیب نیز هست اما برخی متخلفین باید بدانند که مشمول جرائم سنگین خواهند شد.

شاهمرادی در خصوص اختلاف قیمت آجیل و خشکبار موجود در سطح بازار نیز گفت: به‌یقین آجیل و خشکباری متنوعی که در بازار وجود دارد بر اساس سطح کیفیت درجه‌بندی می‌شود، اختلاف قیمت‌ها به همین دلیل است اما همان‌طور که اشاره شد بنای کار ما بر اساس فاکتور خریدی است که فروشندگان ارائه می‌کنند و قطعاً با قیمت‌های غیرواقعی برخورد قاطعی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که همه فروشندگان آجیل و خشکبار موظف هستند بر روی این اقلام قیمت‌های فروش را درج کنند و لیست قیمت‌ها نیز در معرض دید عموم باشد، یادآور شد: در این زمینه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اغماض نخواهند کرد و اگر تخلفی مشاهده شود گشت‌های سیار سازمانی که با همکاری تعزیرات حکومتی در سطح بازار فعال هستند با متخلفان برخورد جدی می‌کنند.

 
منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، یلدا ، آجیل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: