کد خبر: ۲۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای خود مبنی بر خواست ایران برای افزایش حضور نظامی اش در سوریه ادعا کرد که این رژیم برای دفاع از خود اقدام نظامی در مرزهای ایران را غیر محتمل نمی داند.

به گزارش آوای نشاط به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری سالانه خود با رسانه‌های خارجی در پاسخ به این سوال که آیا این رژیم ممکن است در داخل ایران دست به اقدامی بزند، گفت: بقای ما خط قرمز ما است. ما برای محافظت از خود در برابر ایران که آشکارا خواهان نابودی اسرائیل است، هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی درباره نوع واکنش به تهدید علیه رژیم صهیونیستی گفت: من هیچ گزینه‌ای را که برای دفاع از خودمان لازم باشد، رد نمی کنم.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که سیاست او همواره مبنی بر این بوده است که چیزهای بد را باید زمانی که کوچک هستند متوقف کرد، بنابراین از آنجایی که ایران در سوریه حضور دارد، برای دفاع از این رژیم هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ایران جدی‌ترین تهدید علیه این رژیم است، گفت که نیروی نظامی رژیم صهیونیستی تنها نیرو در دنیاست که به طور مستقیم با نیروهای ایرانی مقابله می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران مایل است ارتش خود را ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهایش مستقر کند و موشک‌های خود با برد ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند به منطقه بیاورد.

نتانیاهو مدعی شد که ایران ۸۰ هزار نظامی شیعی را با هدف نابودی رژیم صهیونیستی به منطقه آورده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سخنانش به معنای اقدام نظامی در داخل ایران است، گفت: من احتمال انجام هرکاری را برای دفاع از خودمان غیر محتمل نمی‌دانم. ما با ایرانی‌ها در سوریه مقابله کردیم و آنها را عقب راندیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول و در پاسخ به سوالی درباره کم رنگ شدن نقش ولیعهد سعودی در خاورمیانه پس از این اتفاق گفت: آنچه در استانبول روی داد وحشتناک بود اما هر کشوری که با عربستان سعودی ارتباط داشته باشد با این موضوع به شیوه خود رفتار می‌کند.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار این ادعاهای خود و ایجاد ترس نسبت به حضور ایران در سوریه همواره تلاش کرده است تا حملات غیرقانونی خود علیه خاک سوریه را توجیه کند و مدعی شده است که برای دفاع از خود در برابر تهدید ایران دست به چنین اقداماتی زده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان و بعلاوه مقامات ارشد سوریه و روسیه بارها تاکید کرده اند که حضور ایران در سوریه قانونی بوده و تنها برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی است. کمک ایران به جنگ علیه گروه های تروریستی به ویژه در عراق و سوریه تاکنون ثابت شده است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان چندی پیش در یک مصاحبه تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها برای هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.

وی افزود: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما (در سوریه) وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: