کد خبر: ۲۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
به نظر می رسد اپل در مصر نیز به مشکل برخورده است. پیش از این اپل در چین نیز با معضلاتی رو به رو شده بود.

به گزارش آوای نشاط، پخش کننده‌ی رسمی محصولات اپل Arab Business Machine پیشتر مدعی شده بود که به علت در پیش نگرفتن اقدامات ضد رقابتی مجبور شده که به چنین قیمتی آیفون و آیپد بفروشد. حال دولت جدید مصر به اپل و شرکت های وابسته، ۶۰ روز مهلت داده تا این مشکل را حل نمایند، در غیر این صورت اقدامات قانونی برای این مسئله آغاز خواهد شد و احتمالاً جریمه هایی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، سازمان نظارت بر رقابت مصر توزیع کنندگان رسمی محصولات اپل را به علت تخطی از قوانین محکوم کرده و شکایتی رسمی از آنها ثبت نموده است. این ارگان باور دارد توزیع کنندگان سعی دارند  شبکه‌ی پخش محصولات اپل را محدود نگه دارند تا شرکت دیگری نتواند با قیمتی ارزان‌تر چنین محصولاتی را به فروش برساند.

این مسئله موجب شده که تولیدات اپل در مصر ۵۰ درصد گرانتر از دیگر کشور‌ های عربی به فروش برسد.حال دولت مصر به دنبال جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی است و می‌خواهد از یک طرفه شدن بازار و اقدامات ضد رقابتی کمپانی های دیگر جلوگیری کند. از این رو شرکت ها یاد شده را تهدید کرده اگر روند دیگری در پیش نگیرند، واردات قانونی محصولات اپل به مصر را ممنوع خواهد کرد.

گزارش شده که هم اکنون آیفون‌ XS Max در امارات متحده‌ عربی به قیمتی معادل ۱۳۰۶ دلار فروخته می شود. این در حالی است که هزینه خرید همین گوشی در مصر، ۱۹۸۳ دلار است و تقریباً هزینه‌ خرید آن ۵۱ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، اپل ، مصر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: