کد خبر: ۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
فرماندار پلدختر در رابطه با شرایط مناطق سیل زده شهرستان پلدختر، گفت: جاده دسترسی بیش از ۹۰ درصد مناطق عشایری این شهرستان در جریان سیلاب دچار خسارت جدی شد.

به گزارش آوای نشاط نعمت اله دستیاری اظهار داشت : وضعیت مناطق عشایری این شهرستان به دلیل وقوع سیلاب همچنان بحرانی است. وی، افزود: عشایر مناطق شهرستان پلدختر با نبود جاده دسترسی از لحاظ تامین مایحتاج روزانه و آذوقه و رساندن بیمار خود به مراکز درمانی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه امکانات شهرستان پاسخگوی حجم خسارات ناشی از سیلاب نیست، گفت : مشکلات عشایر به حدی است که نمی توان طی یکی تا دو روز آسیب های وارد آمده در جریان سیلاب را حل کرد.

دستیاری، افزود: روز گذشته ماشین آلات راهسازی از مرکز استان به منطقه گسیل شده و در آنجا مستقر هستند، تلاش برای بازگشایی جاده دسترسی عشایری شهرستان پلدختر همچنان ادامه دارد.

وی، خاطرنشان کرد: حجم خسارات وارده در جریان بارش های شدید و جاری شدن سیلاب اوایل آذرماه جاری در شهرستان بسیار بالا است و عمده خسارات در بخش جاده های دسترسی روستاها، پل ها و ابنیه ها است.

آب آشامیدنی 64 روستا قطع است

فرماندار پلدختر، به وضعیت حوزه راههای روستایی و عشایری شهرستان اشاره کرد و افزود: جاده روستای «میدان بزرگ» قطع است و پل روستای «پران پرویز» به طور کامل تخریب شده و راه ارتباطی این روستا قطع است.

دستیاری، گفت: سیلاب آب آشامیدنی ۶۴ روستا شهرستان را قطع کرد که با زحمات و تلاش شبانه روزی مشکل این روستاها حل شد، اما به زیر ساخت های شهرستان خسارت وارد شده است.

وی، افزود: سیلاب بخش عمده ای از برق مناطق روستایی را قطع کرد که بلافاصله اکیپ های شرکت توزیع برق وارد عمل شدند و مشکل را حل کردند اما خسارت وارده به زیرساخت های برق رقم بالایی است.

فرماندار پلدختر، خاطرنشان کرد: روز گذشته از مناطق عشایری آسیب دیده از سیلاب شهرستان که راه ارتباطی آنها قطع است، بازدید به عمل آمد و با کمک هلال احمر و همکاری امور عشایر در آن مناطق اقلام کمکی شامل ست ظروف، اقلام غذایی و ۵۰ کیسه آرد بین ۵۰ خانوار توزیع شد

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
برچسب ها: آوای نشاط ، سیل ، پلدختر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: