کد خبر: ۲۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
اتحادیه اروپا:
رئیس کمیسیون اروپا می‎گوید این نهاد قصد ندارد بیش از این برای مذاکره پیرامون برگزیت وقت بگذارد و توافق به دست آمده بهترین نوع ممکن است.

به گزارش آوای نشاط «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا به شفاف‌سازی درخصوص مواضع خود درقبال برگزیت خواهد پرداخت اما مذاکره مجددی در کار نخواهد بود یا پروتکل مرزی ایرلند را تغییر نخواهد داد.

وی همچنین از اینکه ترزا می نخست‌وزیر انگلیس موفق به جلب حمایت پارلمان از توافق برگزیت نشده، ابراز تعجب کرد.

یونکر در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: توافق به بهترین وجه ممکن حاصل شد. این تنها توافق ممکن است. هیچ جایی برای بازمذاکره وجود ندارد.

گفتنی است درصورتی که پارلمان انگلیس توافق برگزیت را نپذیرد، اتحادیه اروپا به دنبال طرح‌هایی خواهد رفت که برگزیت را بدون حصول توافق نیز عملی می‌کند.

این درحالی است که اگر فرضیه تحقق برگزیت بدون حصول توافق عملی شود، احتمالاً ایرلند شمالی به لحاظ قوانین تجاری و گمرکی در محدوده اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند- امری که به زعم بعضی نمایندگان پارلمان، انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند.

از سوی دیگر، می به اعضای پارلمان انگلیس هشدار داده به دنبال برگزاری همه‌پرسی مجدد برای برگزیت نباشند چرا که این مسئله به تجزیه کشور منجر خواهد شد.

می امروز در راستای نرم کردن دل اتحادیه اروپا، راهی آلمان، هلند و بلژیک است.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: