کد خبر: ۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
لیست اعلام شده توسط کی‌روش 60 درصد پتانسیل فوتبال ایران است
مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مسابقات جام ملت‌های آسیا بهترین محک برای تیم ملی است و عیار ایران مقابل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و حتی عراق مشخص خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط بیژن ذوالفقار نسب در خصوص اعلام لیست انتظار کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا گفت: نزدیک به پانزده سال است که به عنوان کارشناس رسانه‌ها مشغول به فعالیت هستم و همیشه گفته‌ام برای انتخاب بازیکنان، سرمربی باید اختیار تام داشته باشد و با فراغ خاطر افراد مدنظرش را معرفی کند.

وی افزود: معتقدم یک سرمربی باید براساس داشته‌های فنی‌اش بازیکنان را انتخاب کند و از بیرون روی ذهن مربی کار نشود، ترجیح من این است که صحبت در این مورد را به بعد از برنامه‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا موکول کنم، اما معتقدم برای گزینش بازیکنان و همه مهندسی‌هایی که صورت می‌گیرد می‌شد که نفرات دیگری هم به تیم ملی دعوت شوند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: تأکید می‌کنم به نظر کارلوس کی‌روش احترام می‌گذارم،ولی فقط به یک نکته در بین بازیکنان شاغل در لیگ برتر اشاره می‌کنم که شجاع خلیل‌زاده می‌توانست یکی از بازیکنان دعوت شده باشد او طی یک سال و نیم اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در خط دفاع پرسپولیس داشته و ویژگی‌های یک مدافع میانی را دارد. او مقابل تیم‌های خارجی هم به میدان رفته و برایم سؤال است که چرا دعوت نشده است، اما همانطور که گفتم بیش از این نمی‌خواهم به ماجرا ورود کنم و انشاالله بعد از جام ملت‌های آسیا درباره تیم ملی صحبت خواهم کرد، در کل اعتقاد دارم این تیمی که دعوت شده، ۶۰ درصد پتانسیل فوتبال ایران است و تیم ملی واقعی ایران می‌تواند تیم توانمندتر هم باشد. در این مورد هم مطمئنا کارلوس کی‌روش مثل دفعات گذشته پاسخگو خواهد بود!

کارشناس فوتبال ایران در خصوص نگرانی که از عملکرد لژیونرها به وجود آمده است، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که چشم‌های کارلوس کی‌روش یا همان دستیارانش چندان بازی لژیونرها را بررسی نکرده است تا آنها را خوب ارزیابی کند، معمولا بهترین‌های خارج از کشور باید به تیم ملی دعوت شوند، ولی ما شاهد بودیم بازیکن مصدوم در اردوی تیم ملی با عصا حضور داشته و یک ماه در کنار ملی‌پوشان بوده اما بازیکنان آماده لیگ دعوت نشدند.

وی در خصوص اینکه آیا تیم ملی ایران می‌تواند در بین تیم‌های برتر جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد، گفت: به نظر من مسابقات جام ملت‌های آسیا بهترین محک برای تیم ملی است، اگر دوستان قبل از سایر بازی‌ها عوامل کاذب را فعال نکنند و مغلطه‌کاری‌هایی صورت نگیرد، به اعتقاد من، عیار ایران در مقابل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و حتی عراق مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: