کد خبر: ۲۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
به امید فرونشاندن خشم معترضان؛
رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی ۱۳ دقیقه ای خود خطاب به ملت فرانسه با وعده افزایش حداقل دستمزد و اعطای امتیازات مالیاتی تلاش کرد تا از آتش خشم معترضان موسوم به «جلیقه زردها» بکاهد.

به گزارش آوای نشاط به دنبال چهارهفته اعتراضات خشونت بار در فرانسه علیه افزایش مالیات بر سوخت و هزینه های معاش، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه عصر دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی ۱۳ دقیقه ای خود خطاب به مردم کشورش از وعده هایی برای افزایش حداقل دستمزد و اعطای امتیازات مالیاتی سخن گفت.

ماکرون در این سخنرانی به رغم محکوم کردن خشونتها گفت که خشم معترضان «عمیق» و از بسیاری جهات «برحق» بود.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود وعده داد که از سال ۲۰۱۹ حداقل دستمزد ماهانه در این کشور به میزان ۱۰۰ یورو افزایش خواهد یافت.

ماکرون همچنین از لغو طرح افزایش مالیات بر حقوق مستمری بگیران، حذف مالیات بر اضافه کاری و همچنین تشویق کارفرمایان به پرداخت پاداش آخر سال و معاف از مالیات به کارمندان خبر داد.

با این وجود، رئیس جمهور فرانسه با امتناع از وضع مجدد مالیات بر ثروتمندان گفت که «وضع این مالیات فرانسه را تضعیف می کند، زیرا فرانسه به اشتغالزایی نیاز دارد».

ماکرون که در جریان این اعتراضات چهارهفته ای حضور کمرنگی داشت، تصدیق کرد که بسیاری از مردم فرانسه از شرایط زندگی ناراضی هستند و احساس می کنند که کسی به درخواست و شکایات آنها گوش نمی دهد.

وی در ادامه تصدیق کرد که ظرف ۴۰ سال گذشته با تداوم روند نزولی در بخش خدمات رسانی عمومی، شرایط زندگی در فرانسه وخیم تر شده است.

گفتنی است که اعتراضات مردم فرانسه به وضعیت اقتصادی که به «جنبش جلیقه زردها» معروف شده؛ از روز دوشنبه وارد پنجمین هفته خود شد. در چهار هفته گذشته روزهای شنبه هر هفته شهرهای مختلف فرانسه صحنه اعتراضات گسترده بود و در آخرین مورد نیز بیش از یک هزار و ۷۰۰ معترض بازداشت شدند.

شایان ذکر است که اعتراضات جلیقه زردها به سایر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، هلند و صربستان نیز کشیده شده است.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: