کد خبر: ۲۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
جهانگیری در زادگاهش عنوان کرد
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد اشتغال در روستاها از افتتاح یک‌هزار و 200 طرح اشتغالزا همزمان با سفر به هرمزگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: دولت اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده است.

به گزارش آوای نشاط، اسحاق جهانگیری صبح امروز وارد استان هرمزگان شد و در فرودگاه بندرعباس مورد استقبال فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این سفر دو روزه خود به استان هرمزگان، ابتدا از مناطق شمال استان بازدید، و باحضور در زادگاه خود، با مردم دهستان کوهشاه احمدی، روستای چاله الیاس از توابع شهرستان حاجی‌آباد دیدار کرد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال در روستاها از افتتاح یک‌هزار و 200 طرح اشتغالزا همزمان با این سفر در سراسر کشور خبر داد و گفت: دولت اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده است.

جهانگیری در جمع مردم کوهشاه احمدی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌های امام راحل و شهدا وفادار است و خطی که رهبر معظم انقلاب برای نظام مقدس ترسیم کرده و بر حرکت در این مسیر تاکید دارند این است که باید همچنان مناطق محروم و عقب‌افتاده و مردم دردکشیده انقلاب به‌عنوان چهره‌های اصلی، مورد توجه این نظام قرار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بر اساس خط و مشی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، نظام مقدس باید تمام برنامه خود را به سمت و سوی زدودن غبار فقر از چهره مناطق محروم و عقب افتاده روستایی سوق دهد.

وی با بیان این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، کارهای خوب و فراوانی انجام شده است، تصریح‌کرد: در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، علیرغم شرایط سخت و دشوار و همچنین جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه، تلاش‌های مثمرثمر برای رفع فقر و محرومیت از مناطق روستایی ادامه داشت.

جهانگیری افزود: کشاورزی در کشور به نقطه مثبتی رسید و کشاورزان به آن به‎عنوان دارایی و سرمایه‌ نگاه می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برکات نظام مقدس و انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، روستاهای زیادی از نعمت آب و برق و سایر زیرساخت‌ها بهره‌مند شده‌اند البته این بدان معنا نیست که تمامی روستاها از نعمت آب آشامیدنی، برق و راه آسفالته برخوردارند اما بخش قابل توجهی از مناطق روستایی از زیرساخت‌های موردنیار بهره‌مندند.

وی افزود: رویکرد برنامه‌های دولت تدبیر و امید این است که تا پایان دولت دوازدهم، هیچ روستایی بالای 20 خانوار در کشور نباشد که حتی لوله‌کشی گاز در آنها انجام نشده باشد. این‌گونه کارها جزء وظایف دولتمردان است که باید انجام شود.

جهانگیری تاکیدکرد: استانداران، فرمانداران و سایر مسؤولان باید تلاش کنند تا خدمات موردنیاز روستائیان به آنان ارائه دهند. درصورت تامین نیازها، مردم روستاهای خود را ترک نکرده و در مناطق حاشیه شهرها سکونت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: