کد خبر: ۲۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
محسنی اژه‌ای:
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده عراقچی تصریح کرد: نوع اتهام به گونه ای است که در دادگاه های ویژه مورد بررسی قرار میگیرد، البته هنوز تعیین وقت نشده چون ۹ متهم غیر از ایشان وجود دارد.

به گزارش آوای نشاط حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در صدو‌سی‌وچهارمین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن اذعان کرد: پرونده هنوز به دادگاه نرفته  و توجه همه قضات این است که اموال شناسایی و پول مردم احیا شود، متهم هم قول‌هایی داده و گفته می توانم طلب همه افراد را بدهم، قضات نیز به دنبال احیای پول شکایت هستند.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده عراقچی نیز تصریح کرد: نوع اتهام به گونه ای است که در دادگاه های ویژه مورد بررسی قرار میگیرد، البته هنوز تعیین وقت نشده چون ۹ متهم غیر از ایشان وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در خصوص علنی بودن و یا نبودن جلسات دادگاه شخص رییس دادگاه تشخیص می دهد که چگونه باشد.

اژه ای در ادامه در خصوص علت به طول انجامیدن رسیدگی به پرونده باقری درمنی  و احتمال خط قرمز بودن وی توسط احمدی نژاد اظهار داشت:  اینکه میگویید مربوط به قبل بوده درست است و تعداد بسیاری کلاهبرداری وجود داشت که حسابرسی و کارشناسی هایش طولانی شد.

وی اضافه کرد: اتفاقا این پرونده در دادگاه های ویژه رسیدگی نشد و از قبل ارجاع شده بود. ایشان براساس قانون مربوط به رشا و ارتشا محکوم شد، این فرد خط قرمز نبوده و‌ من هم این موضوع را نشنیده ام.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده آزار و اذیت دانش‌ آموزان در کشور بیان داشت: آزار دادن کسی که توانایی دفاع از خود ندارد بد و قبحش بیشتر از سایر موارد است، یک کودک یا پیرمرد سخت است که از خودشان دفاع کنند حتی همسری که در یک خانه گرفتار شده و مجبور است یک فشارهایی را از جانب شوهرش تحمل کند در اینجا ها باید کار جدی تری انجام شود و همه حمایت ها باید تشدید شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: از جهت دیگر باید بدانیم که نباید کاری کنیم که افشای این مسائل ظلم دیگری را به بچه و خانواده اش تحمیل کند، شاید فردی مطلبی را بگوید اما نتواند ثابت کند اما در نتیجه همین مطرح کردن موضوع، آبروی این بچه و خانواده از بین میرود و هنوز چیزی که اثبات نشده باعث می شود آینده این بچه از بین برود.

وی ادامه داد: فکر نکنیم با افشای این مسائل  به بچه کمک میکنیم بلکه در پاره ای از موارد باعث مشکلات برای بچه و خانواده اش می شود، مسئله بعدی این است که خیلی موارد چیزی مطرح می شود و یک ادعایی از سوی برخی از رسانه ها و مردم مطرح می شود که بعد خود خانواده می گویند این موضوع مورد تایید ما نیست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: از جهت دیگر گاهی وقتها هرچه قدر هم تلاش می کنیم شواهد و‌ قراین برای قاضی روشن نمی‌شود و نمی توان اثبات کرد این موضوع وقوع پیدا کرده است، گاهی برخی می گویند اگر ما این را افشاگری نکنیم این فرد مجرم به درستی مواخذه نمی‌شود یا درست رسیدگی‌ نمی کنند، اما سوال من این است که آیا راه حل اینها فضا سازی است؟ من می گویم بعید است و خیلی وقتها با این فضاسازی ها اتفاقا نتیجه ای حاصل نمیشود.

اژه ای تاکید کرد: اکنون در همین موضوع اصفهان نه خود فرد اقرار کرده و نه پزشکی قانونی این موضوع را تایید کرده است، حتی جایی شنیدم برخی از خانواده ها را مجبور کرده اند که بروند و‌ شکایت کنند، البته صحت این برای خود من هنوز ثابت نشده است.

وی گفت: در باب بازدارندگی مجازات ها نظر من این است که باید اگر خللی هم باشد به سمت تکمیل مجازات ها برویم نه اینکه فضاسازی کنیم و البته بدانیم قانون هم الان ضعیف نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: