کد خبر: ۲۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
ردپای ذی‌نفوذان سیاسی در بیمه ملت
مجید صفدری، مدیرعامل معزول و رد صلاحیت شده توسط بیمه مرکزی، با لابی عناصر ذینفوذ و متصل به مقامات ارشد اجرایی کشور در حال نهایی کردن حضور خود در بیمه ملت است.

به گزارش آوای نشاط سه عضو هیات مدیره بیمه ملت در اختیار شریعتمداری، وزیر کار، است. در زمان ربیعی برای انتخاب مدیرعامل این بیمه فراخوانی برگزار شد و ۳ نفر در فرآیندی پیچیده شامل مصاحبه و ... انتخاب شدند تا وزیر یک نفر از آنها را انتخاب کند. اما گویا با آمدن شریعتمداری کلیه این فرآیند شفاف و شایسته گزین که چندین ماه صرف آن شده کنار گذاشته شده و شریعتمداری قصد دارد با لابی دو فرد منتصب به مقامات اجرایی کشور نسبت به انتصاب مجید صفدری اقدام کند. 

مجید صفدری پیش از این مدیرعامل بیمه ما بود که بواسطه مسایل متعددی که در آن شرکت بوجود آمد از سوی بیمه مرکزی رد صلاحیت شده بود. مدیرعامل بانک ملت که سهامدار بیمه ما است به دلیل وجود لابی ها و نفوذ سیاسی، با تغییر او مخالف بود اما در نهایت با فشار بیمه مرکزی مجبور شدند او را عزل کنند.  

آقای شریعتمداری با قول و وعده شفافیت به وزارت کار رفته است این گونه اقدامات نه تنها قول و وعده او را مخدوش می کند بلکه یادآور اقدامات او در وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

امید داریم این عضو دولت تدبیر و امید از اینگونه اقدامات که عناصر این دولت همواره از آنها انتقاد کرده اند، پرهیز کند و با سرلوحه قرارداد شفافیت، همان روندی که پیش از این وجود داشته برای انتخاب اعضا و مدیران عامل را سرلوحه کارش قرار دهد. به هم زدن فرآیندی صحیح و شفاف نیاز به توضیحات شخص وزیر برای لزوم در هم شکستن این ساختارها دارد. توضیحاتی که به نظر نمی رسد به هیچ وجه قانع کننده باشند.


انتهای پیام/

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: