کد خبر: ۲۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
در آستانه دیدار رسمی اوپک و متحدانش
رییس‌جمهور آمریکا از اوپک خواست تولید نفتشان را در سال میلادی آینده کاهش ندهند زیرا این اقدام قیمت‌های نفت جهانی را بالا خواهد برد.

به گزارش آوای نشاط دونالد ترامپ در توییتی پیش از نشست روز پنجشنبه اوپک که قرار است طی آن کاهش تولید نفت مورد بررسی قرار گیرد، نوشت: امیدوارم اوپک به عرضه نفت به همین منوال ادامه داده و تولید خود را محدود نکند.

تولیدکنندگان عضو اوپک روز جاری با هدف رسیدن به توافق درباره کاهش احتمالی تولید نفت، در وین اتریش دیدار می‌کنند. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر تولیدکنندگان می‌گویند کاهش تولید برای جلوگیری از اشباع عرضه در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ضروری است. روسیه و ۹ تولیدکننده غیرعضو اوپک روز جمعه به مذاکرات خواهند پیوست.

تولیدکنندگان نفت محدودیت عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها آغاز کردند. این سیاست موفق شد سطح ذخایر را کاهش داده و قیمت‌ها را بالا ببرد. با این حال این گروه در ژوئن تحت فشار ترامپ در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران موافقت کرد میزان تولید خود را مجموعا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. اما عربستان سعودی با نشانه‌های اشباع عرضه در بازار، اعلام کرده قصد دارد صادراتش را در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش دهد و به اوپک و متحدانش کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ را پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، اوپک ، آوای نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: