کد خبر: ۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
یک زن برزیلی که رحم اهدایی یک فرد فوت شده را دریافت کرده بود، نخستین نوزاد جهان از یک رحم پیوندی را به دنیا آورد.

به گزارش آوای نشاط به نقل از یورونیوز؛ پیش از این ۱۰ مورد تلاش برای پیوند رحم فرد فوت شده به فرد دریافت کننده در ایالات متحده آمریکا، جمهوری چک و ترکیه صورت گرفته بود اما بدنیا آوردن نوزاد زنده از چنین رحمی با شکست مواجه شده بود.

این نوزاد دختر که بعد از ۳۵ هفته و ۳ روز و به روش سزارین در برزیل به دنیا آمد، ۲ کیلو و ۵۵۰ گرم وزن داشت. این نوزاد دختر در هفت ماهگی بعد از تولد کمی بیشتر از ۷ کیلوگرم وزن داشته است.

دنی اژزنبرگ پزشک بیمارستان دانشگاه سائوپائولو که این تحقیق را رهبری کرده است، می گوید: «این پیوند در سپتامبر ۲۰۱۶ انجام شد زمانی که دریافت کننده ۳۲ سال سن داشت. این پیوند نشان می دهد که این تکنیک امکانپذیر است و می تواند به زنانی که با ناباروری مواجه هستند کمک کند.»

تاکنون پیوند رحم تنها از طریق اهدای یک عضو زنده خانواده امکانپذیر بود و اکنون با این موفقیت امید می رود که گستره وسیع تری از افراد بتوانند این پیوند را دریافت کنند.

اژزنبرگ می گوید تعداد افرادی که تمایل دارند بعد از مرگ اعضای بدن خود را اهدا کنند بسیار بیشتر از اهداکنندگان زنده است و این باعث گسترش تعداد اهداکنندگان خواهد شد.

نخستین نوزاد از رحم پیوندی که اهداکننده‌اش زنده بوده است، در سال ۲۰۱۳ در سوئد بدنیا آمد. دانشمندان تاکنون در مجموع ۳۹ روش را آزمایش کرده اند که تاکنون منجر به تولد ۱۱ کودک زنده شده است.

به گفته کارشناسان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت زوجین در سن باروری با مشکل ناباروری مواجه هستند. از این گروه یک نفر از ۵۰۰ زن دارای مشکلات رحمی است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: