کد خبر: ۲۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: درست است که مردم می‌گویند تورم و گرانی وجود دارد، اما در زمینه کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا است.

به گزارش آوای نشاط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نشست شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه خاصیت سفرهای استانی این است که گره پروژه‌های نیمه‌تمام باز و مشکلات پیش رو رفع شود، گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ طرحی نبوده که برای سفرهای استانی تولید کنیم و همگی یا جزو پروژه‌های نیمه‌تمام بود و یا برخی هم پروژه‌های تصویب‌شده توسط مجلس بود که بعضاً اجرایی شده بودند.

رئیس‌جمهور افزود: برای برخی پروژه‌ها که در پروسه اداری گیر افتاده‌اند، وقت بیشتری می‌گذاریم تا مشکل آن پروژه‌‌ها رفع شود؛ مانند پروژه انتقال آب به مرکز کشور که این موضوع پیچ اداری خاصی داشت که وقت گذاشتیم و این مشکل را رفع کردیم.

وی تأکید کرد: این حسن سفرهای استانی است که رئیس‌جمهوری مجبور می‌شود که ساعت‌ها وقت بگذارد تا مشکلی رفع شود؛ ما در سفرهای استانی چیزی خلق نمی‌کنیم و تنها تلاش خود را به کار می‌گیریم که به آن استان بیشتر توجه شود.

انتصاب هیچ فردی را به مدیر و وزیری تحمیل نکردم

رئیس‌جمهور گفت: در طول مدت مسؤولیتم به هیچ مدیر و وزیری، انتصاب هیچ مسؤولی را تحمیل نکرده‌ام و به هیچ وزیری نگفتم که فردی را به‌عنوان معاون و یا مدیرکل منصوب کند.

روحانی بیان کرد: نباید بگذاریم به مردم ما خسارت وارد شود، وقتی رئیس دولت به مردم قول می‌دهد، اعتماد دولت به مردم مهم است، وقتی امکانات ما کافی نیست، قول نامعقول نمی‌دهیم و تنها قولی را اعلام می‌کنیم که عملی باشد.

وی افزود: نباید به اعتماد مردم خیانت کنیم؛ مردم ایران و استان سمنان خوب، شریف، نوع‌دوست، متحد، متدین و وفادار به نظام و همه در کنار هم هستند.

رئیس‌جمهور گفت: باید شکرگزار خداوند باشیم و دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم تا مشکلات پیش رو به سرعت رفع شود.

اجرای پروژه حرم تا حرم سرعت گیرد

روحانی افزود: در اجرای پروژه جاده حرم تا حرم باید سرعت بیشتری اعمال شود؛ چون سالانه 15 تا 20 میلیون نفر از این جاده استفاده می‌کنند و این پروژه اهمیت زیادی برای همه دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها مانند قطار سریع‌السیر تهران- مشهد عقب هستیم، تصریح کرد: برقی شدن قطار تهران- مشهد برای همه ملت ایران اهمیت دارد و باید دنبال شود. مسأله آب هم از مهم‌ترین مسائل استان و کشور است که باید این مشکل نیز رفع شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دریا حق‌آبه ندارد و برای خداوند است، گفت: باید این آب را شیرین کنیم و به دست مردم برسانیم، برای تأمین آب آشامیدنی کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد.

روحانی گفت: مرکز باید کارها را رها کند و به استان‌ها اختیار دهد تا کارها پیش برود؛ یارانه استان‌ها را قصد داریم به خود استان‌ها ابلاغ کنیم و اگر کسی پول اضافه دارد، نمی‌خواهد یارانه دریافت کند، این پول در خود استان هزینه شود.

افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم 20 درصد حقوق‌ها را زیاد کنیم تا بخشی از مشکلات رفع شود، اضافه کرد: این کار به این معنی نیست که در بخش سیاست خارجی کار نمی‌کنیم، حتی اگر آمریکا هم برابر حق تسلیم شود، با او صحبت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: بی‌موقع مذاکره کردن برای کشور خطرناک است و باید به موقع مذاکره کرد؛ هر وقت زمانش برسد اهل مذاکره هستیم.

روحانی اظهار کرد: استعداد استان سمنان، معادن آن است و باید از آن بیشتر استفاده شود؛ این استان معادن بسیار غنی دارد که می‌تواند استان را متحول کند.

وی با بیان اینکه باید در بخش گردشگری استان سمنان سرمایه‌گذاری صورت گیرد، گفت: زیربنای مسأله آب استان حل شده و اگر کسی بخواهد، سرمایه‌گذاری کند با مانعی رو به رو نیست؛ با حفظ مسائل زیست‌محیطی کار انتقال آب را پیش می‌بریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنزین لیتری یک‌هزار تومان در کدام کشور عرضه می‌شود، گفت: در سایر کشورها حتی ترکیه و افغانستان بنزین لیتری 6 و 10 هزار تومان است.

روحانی اضافه کرد: در بخش آموزش و بهداشت و درمان جزو ارزان‌ترین کشورها هستیم، اما برخی فقط مشکلات را می‌گویند که کالاها گران شده است. ما می‌فهمیم که مردم مشکل دارند و باید دست‌ به‌ دست هم دهیم و مشکلات را رفع کنیم؛ اما باید بپذیریم که جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

رئیس‌جمهور افزود: درست است که مردم می‌گویند تورم و گرانی وجود دارد، اما در زمینه کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا است.

امنیت حاکم بر کشور ستودنی است

روحانی بیان کرد: در کجای دنیا چنین امنیتی حاکم است؛ دلاورمردان ما در مرزها و داخل کشور امنیت را برقرار کرده‌اند و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم. 

وی با بیان اینکه برای سال آینده طوری بودجه‌ریزی کرده‌ایم که مشکلات مردم درباره معیشت رفع شود، اضافه کرد: برای ما سخت است که مجلس شورای اسلامی الزام کرده است تا بودجه را نیمه آذرماه تحویل دهیم؛ اما به‌هرحال آنها نماینده هستند و ما حرفی نداریم.

رئیس‌جمهور گفت: با این حال بودجه سال 98 آماده‌ شده است و طی دو هفته آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

روحانی گفت: مردم فکر می‌کنند چون ما که مسؤول هستیم ابتدا به فکر خانواده، اقوام و طایفه خودمان و بعد شهر و استانمان هستیم؛ درصورتی‌که مردم باید بدانند این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه مسؤولیت سطح بالا بار سنگینی بر دوش انسان می‌گذارد، افزود: یک‌ سخن ناروا و ناحق و عمل نادرست می‌تواند آثار خطرناکی برای کشور به دنبال داشته باشد.

رئیس‌جمهور از عقب بودن پروژه‌های سفرهای قبلی دولت در استان سمنان نسبت به سایر استان‌های ابراز نگرانی کرد و گفت: اما این سفر سبب شد تا بخشی از این عقب‌ماندگی جبران شود.

روحانی گفت: متأسفانه یکی از مصوبات استان سمنان که بودجه آن‌هم برای همین استان بود، به استان دیگری منتقل و باعث ناراحتی ما شد و استاندار باید این طرح را حفظ می‌کرد. اجرای پروژه جاده معلمان -دامغان از کارهای عقب‌مانده استان سمنان است که بودجه آن به استان دیگری منتقل شد و باید امروز جبران شود. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه پروژه شمال- جنوب نیز اهمیت دارد، اضافه کرد: استان سمنان می‌تواند استان‌های یزد و اصفهان و جنوب را به شمال کشور وصل کند. 

روحانی بیان کرد: راه‌آهن برقی اینچه‌برون-گرمسار از طرح‌های مهم استان سمنان است که این طرح دو میلیارد دلار هزینه در بردارد و برای اینکه راه‌آهن اینچه‌‌برون را به گرمسار با دو خط متصل کنیم، باید تونل‌های مسیر اصلاح شود که اعتبار آن تأمین‌ شده است و همکاری‌مان با روسیه انجام شده که کار بزرگ و استراتژیک محسوب می‌شود.

 نشست شورای اداری استان سمنان بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: