کد خبر: ۲۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
به گفته نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، روسیه به اسرائیل و ایالات متحده پیشنهاد کرده است که ایران از در ازای برداشته شدن برخی تحریم‌های آمریکا نیرو‌ها و پروکسی هایش از سوریه را خارج کند.

به گزارش آوای نشاط بر اساس گزارش اکسیوس "حضور ایران در سوریه نگرانی بزرگی برای اسرائیل است، اما موضع روسیه تاکنون، حداقل در محافل عمومی این بوده که حضور ایران در سوریه مشروع است؛ زیرا این امر به دعوت دولت بشار اسد بوده است. این اولین بار است که ما می شنویم که روس ها یک ایده جدید را برای خروج ایران پیشنهاد میدهند و آن را به تحریم های ایالات متحده پیوند می زنند".

افراد حاضر در جلسه گفتند که نتانیاهو مشخص نکرده که آیا پیشنهاد روسیه در دیدار کوتاه وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هفته گذشته و در پاریس صورت گرفته است یا خیر، اما به نظر اکسیوس، از نظرات نخست وزیر اسرائیل به نظر می رسد که این موضوع در همان موقع مطرح شده است. گفته شده که نتانیاهو در مورد دیدارش با پوتین نگاه مثبتی داشته و گفته است که روس ها نمی توانند به تنهایی ایران را از سوریه خارج کنند بلکه نیاز به کمک دیگر قدرت های جهانی دارند. "

به گفته اعضای کنست که در این جلسه حضور داشتند، نتانیاهو گفته که روسیه و ایالات متحده در حال بحث در مورد راه هایی برای محدود کردن نفوذ ایران در سوریه هستند - از جمله پیشنهاد روسیه در مورد تحریم ها.

از نتانیاهو در جریان این نشست پرسیده شده بود که آیا اسرائیل موضعی مشخص در مورد پیشنهاد روسیه ابراز داشته است یا خیر؟ وی گفته که در حال حاضر این مساله تنها در حد یک ایده است و اسرائیل یک سیاست مشخص را در این زمینه تصویب نکرده است.

سفارت روسیه در تل آویو از اظهار نظر در این خصوص سرباز زده اما یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفته است: "ما همچنان با سازمان ملل متحد و سایر گروهها، همکاری می کنیم تا همه تلاش های احتمالی برای پیشبرد راه حل سیاسی و در انطباق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد را به کار بندیم. ما در مورد جزئیات این بحث های دیپلماتیک بحث نمی کنیم."

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم ، آوای نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: