کد خبر: ۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: راهپیمایی مردم که اصل مسلم قانون اساسی است را دنبال کردیم و مباحثی در کمیسیون مطرح شد و طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها مردم به صحن ارجاع شد. این طرح در حال حاضر در نوبت است تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به گزارش آوای نشاط اعتماد آنلاین نوشت : پروانه مافی نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشوربا اشاره به ضرورت تصویب طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها ، گفت: اصل 27 قانون اساسی تجمع و راهپیمایی را جزو حقوق مردم می‌داند که باید در پی درخواست‌های قانونی و رسمی خودشان بتوانند در محلی اجتماع کنند.

او ادامه داد: مردم باید بتوانند مطالبشان را در تجمعات بیان کنند و دولت و مجلس هم این مطالبات را بشنوند و برای رسیدگی به آن اقدامات عملی داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما طرح تجمع و راهپیمایی مردم را دنبال کردیم و مباحثی در کمیسیون مطرح شد و طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به صحن ارجاع شد.

مافی در خصوص وضعیت طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در مجلس، خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در نوبت است تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. طرح‌ها و لوایحی که در نوبت قرار دارد، زیاد است به همین دلیل هنوز نوبت بررسی این طرح نرسیده است.

او با بیان اینکه در خواست بررسی الویت دار طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را ارائه خواهیم کرد، گفت: می‌توانیم درخواست الویت برای بررسی این طرح را داشته باشیم. باید ابتدا پیگیری کنیم که زمان بررسی این طرح در مجلس چه روزی خواهد بود و اگر فاصله زمانی زیادی تا بررسی باقی مانده بود می‌توان درخواست الویت داد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا تجمعات مردم سامان دهی شود. البته بخشی از این قانون در حال حاضر در حال اجرا است و تجمعاتی که در مقابل مجلس شورای اسلامی است، قانونی است. اما ما می‌خواهیم فضاهای دیگری برای تجمعات مردم دیده شود و پیشنهادی در این خصوص در شهر تهران داده شد که مناطقی برای تجمع مردم مشخص شود. اما این طرح هنوز در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفته است.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: