کد خبر: ۲۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
نامزدهای بهترین مربی سال ۲۰۱۸ آسیا از سوی AFC اعلام شدند و مربیانی از عراق، ازبکستان و ژاپن در این فهرست قرار گرفتند.

به گزارش آوای نشاط مثل هر سال در اواخر ماه نوامبر میلادی کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی نامزدهای نهایی برای عناوین مختلف فردی و تیمی را اعلام کرد. در بین نامزدهای کسب عنوان بهترین سرمربی مرد سال ۲۰۱۸ مطابق اعلام AFC قاسم حمدان از عراق، گو اویوا از ژاپن و روشن خیدر اف از ازبکستان قرار گرفتند.

باسم قاسم حمدان، مربی ۵۹ ساله عراقی، به سبب اینکه موفق شد تیم نیروی هوایی کشورش را به عنوان قهرمانی مسابقات ای اف سی کاپ برساند، یکی از کاندیداهای عنوان بهترین مربی سال آسیا شده است.

 

 

روشن خیدر اف ازبک هم چون در اوایل سال ۲۰۱۸ تیم ازبکستان را در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به مقام نخست رسانده بود، در این فهرست جای گرفته است.

 

 

همچنین گو اویوا، بعد از قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با تیم کاشیما آنتلرز ژاپن، به جمع ۳ نامزد نهایی راه یافته و با توجه به اهمیت ویژه این تورنمنت در نگاه ای اف سی، به نظر می‌رسد شانس او بیش از رقبای عراقی و ازبکستانی باشد.

 

 

این جایزه به مربیان اهل کشورهای آسیایی تعلق می‌گیرد. در حالی که اگر محدودیتی از این نظر وجود نداشت، برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌توانست یکی از گزینه‌های کسب عنوان بهترین مربی سال باشد.

همچنین کارلوس کی‌روش که با تیم ملی ایران در بالاترین نقطه رنکینگ فیفا میان تیم‌های آسیایی قرار دارد و موفق شد در جام جهانی با کسب ۴ امتیاز در مرحله گروهی مثل ژاپن بهترین عملکرد تیم های آسیایی را (از نظر امتیازی) ثبت کند، ممکن بود از شانس‌های این عنوان باشد.

البته مشخصا کسب عناوین و قهرمانی ها برای قرار گرفتن در این فهرست از اولویت بالاتری برای کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار است. همانطور که نام آکیرا نیشینو، سرمربی تیم ملی ژاپن در جام جهانی که سامورایی ها را به مرحله یک هشتم نهایی رساند نیز علی رغم آسیایی بودن، در این لیست نهایی دیده نمی‌شود.

نامزدهای بهترین مربیان سال فوتبال آسیا در سال 2018

انتهای پیام/

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: