کد خبر: ۲۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
براساس آخرین اطلاعات از سالنامه آماری بازنشستگان، از یک میلیون و 372 هزار و 146 نفر حقوق‌بگیر، یک میلیون و 127 هزار و 307 نفر به عنوان بازنشسته و از کارافتاده حقوق بازنشستگی می گیرند.

به گزارش آوای نشاط بهروز انتظاری با بیان اینکه همۀ خدمات و اقدامات صندوق که امکان ارائه به‌صورت عدد و رقم را داشته باشند، بدون توصیف یا تحلیل در سالنامه آورده شده است، گفت: جامعۀ تحت پوشش صندوق بازنشستگی حدود 3 میلیون نفر است که امور اجرایی مربوط به بخش‌های مختلف ازجمله دریافت کسور، پرداخت حقوق، خدمات رفاهی- حمایتی و... آنان در 31 مدیریت در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع یک میلیون و 372 هزار و 146 نفر حقوق‌بگیر صندوق، یک میلیون و 127 هزار و 307 نفر به عنوان بازنشسته و از کارافتاده شخصاً حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، گفت: حقوق 244 هزار و 839 نفر (بازنشستۀ متوفی و شاغل متوفی) به وراث ایشان پرداخت می‌شود.

انتظاری نسبت حقوق‌بگیران زن به مرد در کل کشور را 31 به 69 اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد افراد تحت پوشش صندوق متعلق به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگیِ افراد بازنشسته در پایان سال 1396، به 50.86 سال رسیده است، افزود: این سن برای مردان حدود 52 سال و برای زنان حدود 49 سال است.

وی ادامه داد: سن حقوق‎بگیرانِ ازکارافتاده در زمان ازکارافتادگی 45 سال محاسبه شده است و از 12 هزار و 749 نفر ازکارافتاده تا پایان سال 1396، 97 درصد از کارافتادگی‌ها عادی و 3 درصد به سبب انجام وظیفه بوده است.

انتظاری گفت: در بین 31 استان، استان‌های تهران، فارس و اصفهان بیشترین تعداد از کارافتاده را تا به حال داشته اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعۀ سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بر اساس داده‌های موجود در سالنامۀ آماری سال 1396، سن شاغلان متوفی در زمان فوت 44.7 سال بوده است، ادامه داد: این در حالی است که 11 درصد فوت شاغلان در اثر انجام وظیفه بوده و بیشترین موارد فوت در استان‌های تهران، خراسان رضوی بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: