کد خبر: ۲۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شخصی که با درج آگهی فروش گوشی دست به کلاهبرداری می‌زد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش آوای نشاط علی کریمی اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در سایت‌های فروش کالای دست دوم به دنبال خرید گوشی بوده که یکی از آگهی‌ها به دلیل کم بودن قیمت آن نظرش را جلب کرده و پس از تماس با فروشنده و توافق اولیه بر سر قیمت، مبلغ مذکور را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده واریز کرده اما پس از گذشت چند هفته گوشی مورد نظر برایش ارسال نشده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: با راهنمایی فرد شاکی و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که با انتشار آگهی فروش گوشی تلفن‌ همراه با مبالغ پائین تر از بقیه دست به اخاذی می زده و پس از دریافت بیعانه از طعمه‎های خود تمام راه‌های شناسایی را از بین می‌برده و ردی از خود به جا نمی‎گذاشته است.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند قبل از هر اقدامی نسبت به شناسایی هویت اصلی فروشنده و فروشگاه اینترنتی و صحت آگهی تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده اند، وجهی پرداخت نکنند.

کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: خریداران لوازم دست دوم ترجیحاً از استان محل سکونت خود خرید انجام داده و از پرداخت بیعانه قبل هرگونه خرید و مشاهده کالا جداً خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: