کد خبر: ۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است.

به گزارش آوای نشاط اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید قزوین روز پنجشنبه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، روحانیون، علما، مدیران دستگاههای اجرایی، گروههای مختلف مردم و خانواده های معزز شهدا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: برگزاری این جلسات که به یاد شهیدان برگزار می شود اهمیت زیادی دارد و ادامه راه شهادت است و روز به روز باید یاد شهدا در جامعه رواج پیدا کند تا فرهنگ شهادت ماندگار شود و آنگاه دیگر شکست معنا نخواهد داشت.

وی افزود: از افتخارات استان قزوین این است که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره نکاتی را فرمودند که مهم بود، همه شهدایی که تقدیم انقلاب شدند برای ارزشهایی بود که باید پاس داشته شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: رهبری فرمودند قزوین یک قدمت طولانی در فرهنگ و ادب و دین و انقلاب دارد و در آزمون بزرگ مردم سربلند شدند و در پشتیبانی از جنگ سرآمد شدند.

وی یادآور شد: رهبری فرمودند شهدا موجب رونق حیات معنوی شدند و احساس هویت کردیم به سمت آرمانها حرکت کردیم، امید به آینده ایجاد شد و این پیام شهیدان است که بشدت به فهم عمیق پیام شهدا نیازمندیم.

سردار جعفری تصریح کرد: شهدا تا زنده هستند با جسم خود به اسلام خدمت می کنند و پس از شهادت بشارت به جامعه مسلمین می دهند که اگر امروز هم پیامشان احیا کننده است باید پیام شهدا را بشنویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: گوش ما برای شنیدن پیام شهدا سنگین شده است و مسئولان بیشتر مخاطب پیام شهدا هستند، از خدا بخواهیم توفیق درک شنیدن پیام شهدا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گرایش به شرق و غرب از جامعه ما زمانی رخت خواهد بست که پیام شهدا را درک کنیم، گفت: علت این که این نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت شهادت طلبی ها و وارد میدان شدن ها بود. اگر بیانات گهربار رهبری را در مورد شهدا و جهاد و شهادت باور کنیم و پیامدهای آن را درک کنیم نتیحه خواهیم گرفت.

جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن نهادینه شود شکست ندارد

سردار جعفری اظهار کرد: جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن نهادینه شود شکست ندارد تا وقتی در قاموس و منطق ما شهادت در راس باشد هیچ قدرتی حتی آمریکا نخواهد توانست بر نظام اسلامی فائق آید.

اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا روبه زوال است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در جایی که شهادت ماندگار شود دیگر شکست نخواهد بود، امروز که رهبری سکاندار انقلاب هستند برداشت ایشان این است که اقتدار و هیمنه آمریکا روبه زوال است که افراد مومن آن را می فهمند و کسانی که اسلام ناب را نمی شناسند آن را درک نمی کنند.

وی بیان کرد: آمریکا امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است آن روز که قوی بود نتوانست کاری کند امروز که دیگر ضعیف و ناتوان شده است.

سرلشکر جعفری یادآور شد: با یک نگاه تاریخی به انقلاب می توانیم راه آینده را ترسیم کنیم، تاریخ ۴۰ ساله انقلاب پر از شکست های آمریکا در برابر عزم و اراده ملت است. در طبس، در جنگ تحمیلی، در ترورها، در فتنه سال ۸۸، در تحریم هسته ای، در پیاده کردن نقشه جدید در خاور میانه و ... این خفت را بارها دیده ایم.

وی عنوان کرد: اسرائیلی ها امروز در برابر مردم غزه تسلیم شدند، در سوریه هزینه های سنگینی کردند و شکست خوردند، در عراق هم شکست سیاسی و هم نظامی خوردند، آمریکا همه توان خود را پای کار آورد تا دولتی همسو با خود در عراق تشکیل دهد که موفق نشد.

سردار جعفری تصریح کرد: به برخی اعتراض های مقامات آمریکایی توجه کنید که گفتند برخی مقامات آمریکایی در برابر سرعت تحولات منطقه دچار سردرگمی و آشفتگی هستند، یک مشاور آمریکایی گفته ایران با تحریم و تهدید منفعل نمی شود و احتمال دارد مانند تهدیدات دیگر ما و برخلاف انتظارها، فشارها نتیحه عکس بدهد ضمن این که ما در آمریکا اوضاع آشفته ای داریم اما وادادگان داخلی جور دیگر قضاوت می کنند.

وی افزود: مقامات آمریکا گفته اند که رهبر ایران از حکمت بالایی برخوردار است و بحران آمریکا و ایران به شرایط خطرناکی رسیده و تحولات منطقه طبق خواسته ما پیش نرفته که همه اینها از پیامدهای خون شهداست.

سرلشکر جعفری گفت: دشمن باور کرده که ایران آبدیده شده و اعتراف کرده اند راههای زیادی برای دور زدن تحریم پیدا کرده و آنها به تنهایی قادر به مقابله با ایران نیستند و در استراتژی خاور میانه ترامپ شکست خورده است، اما هنوز عده ای به این باور نرسیده اند و نشان می دهد گوشمان سنگین است، هر کس شرایط برجسته جمهوری اسلامی را باور ندارد گوش شنوا ندارد و پیام شهدا را درک نکرده است.

وی اظهار کرد: ضعف های کشور برطرف خو اهد شد ما ترس و نگرانی نداریم و حزن و اندوه به دل راه نمی دهیم باید گوشمان برای شنیدن پیام شهدا آماده باشد ایمانمان به این راه راسخ شود، این عزت و موفقیت به برکت خون شهید است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: جوهره اصلی حرکت انقلاب اسلامی مسیر شهداست و خدا را شاکریم که امروز شهدا الگوی جامعه هستند.

سردار جعفری با طرح این سوال که این مبارزه تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، گفت: به فرموده امام راحل آنچه باید به آن توجه کنیم این است که دشمنان تا کی و کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال ما را قبول دارند آنها به یقین مرزی جز عدول از ارزش های معنوی ما نمی شناسند آنها می خواهند شرافت معنوی و دینی ما را تخریب کنند.

وی گفت: ماهیت آمریکا را باید بشناسیم که باطل است لذا با حق کنار نمی آید، آمریکا رژیمی است که بر اساس سرمایه گذاری تبعیض نژادی و خوی استکباری شکل گرفته و هر چیز ی که آن را به خطر بیندازد با آن مبارزه می کند.

ایران اسلامی تا آخرین نفر و آخرین نفس در مسیر ارزشها ایستاده است

سردار جعفری تصریح کرد: انقلاب فلسفه اش مبارزه با استکبار، ظلم، ستم و ضد ارزشهاست و تا آخرین نفس و آخرین نفر برای حفظ ارزشهای مکتبی مبارزه می کنیم و زمانی دشمنی ما با آمریکا کم می شود که از این خوی تجاوزگری دست بردارد که محال است.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود سه هزار شهید استان قزوین رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: