کد خبر: ۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
رئیس فدراسیون کوهنوردی:
رئیس فدراسیون کوهنوردی بابیان اینکه زیرمجموعه‌های این فدراسیون از آیین‌نامه‌های وزارت ورزش پیروی می‌کند، گفت:هیچ محدودیتی در زمینه کوهنوردی و کوه‌پیمایی برای بانوان وجود ندارد.

به گزارش آوای نشاط رضا زارعی عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی استان سمنان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر بخش‌نامه اخیر هیئت کوهنوردی خراسان رضوی درباره کسب رضایت همسر و ولی برای شرکت بانوان در گروه‌های کوهنوردی، ابراز داشت: هیچ محدودیتی در زمینه کوهنوردی و کوه‌پیمایی صعودهای ورزشی برای بانوان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در مجموعه فدراسیون کوهنوردی اختیار تاسیس باشگاه‌های اختصاصی کوهنوردی برای بانوان داده‌شده است که نشان می دهد زنان می‌توانند در این حوزه ورود داشته باشند و مانعی برای آن‌ها نیست.

رئیس فدراسیون کوهنوردی بابیان اینکه خانواده‌ها از بابت حضور بانوان در برنامه‌های صعودهای ورزشی نگرانی نداشته باشند، ابراز داشت: افرادی که زیر نظر فدراسیون در صعودهای سراسری شرکت می کنند این اطمینان را به آن‌ها خواهیم داد که امنیت در کوهستان برای بانوان وجود دارد.

زارعی بابیان اینکه بخش‌نامه هیئت کوهنوردی خراسان رضوی تنها توصیه‌نامه‌ای به دلیل تخلفات برخی گروه‌های گردشگری به باشگاه‌ها داده‌ است، اضافه کرد: گروه‌های گردشگری زیرمجموعه ادارات ورزش و جوانان و باشگاه‌های کوهنوردی قرار ندارند.

در این نشست علیرضا کریم سرپرست قبلی و اسماعیل احمدیان چاشمی به عنوان دو نامزد ریاست هیات کوهنوردی مطرح بودند، که در نهایت اسماعیل احمدیان چاشمی‌ با کسب ۱۳ رای از مجموع ۱۶ رای به عنوان رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان انتخاب شد.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: