کد خبر: ۲۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل لغو مجوز ورود «جیم آکوستا»، گزارشگر این شبکه، به کاخ سفید به طور رسمی شکایت کرد.

به گزارش آوای نشاط به نقل از اسپوتنیک، شبکه سی ان ان در بیانیه ای که منتشر شد، ضمن اعلام این خبر افزود در این شکایت نامه که به دادگاهی در واشنگتن ارائه کرده، خواستار بازگردانده شدن مجوز ورود آکوستا به کاخ سفید شده است.

در دادخواست سی ان ان آمده است لغو مجوز جیم آکوستا نقض قانون اساسی آمریکاست.

کاخ سفید چهارشنبه گذشته مجوز ورود آکوستا را در پی درگیری لفظی‌اش با ترامپ در یک نشست خبری لغو کرد. این نشست خبری پس از مشخص شدن نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره و در کاخ سفید برگزار شد. رئیس جمهور آمریکا که از شکست جمهوری خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا بسیار خشمگین بود، در برابر پرسش‌های گزارشگر سی ان ان درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین سیاست مهاجرتی واشنگتن از کوره در رفت و به این خبرنگار توهین کرد.

ترامپ آکوستا را «بی‌ادب و وحشتناک» توصیف کرد و افزود سی ان ان باید از داشتن چنین خبرنگاری شرمنده باشد. در همین حین یکی از کارکنان زن کاخ سفید نیز تلاش می کرد میکروفون را از دست آکوستا بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: