کد خبر: ۲۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز پس از 9 سال از آغاز احداث، امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آوای نشاط تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه خانه فاضلاب که از آن به‌عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه کشور یاد می‌شود، با ظرفیت تصفیه 112هزار مترمکعب در شبانه روز برای پوشش جمعیتی 550 هزار نفری ساخته شده است.

کلنگ ساخت تصفیه خانه شرق اهواز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در مساحتی حدود یازده هزار مترمکعب در سال ۱۳۸۸ به زمین زده شد و مدت زمان احداث آن نیز، ۳۰ ماه پیش‌بینی شده بود اما در این سال‌ها به دلیل عدم تامین اعتبار به کندی پیش رفت.

شریعتی استاندار خوزستان و فردوس کریمی مدیرعامل آبفا اهواز نیز در سال‌ ۹۵ و همچنین در سال ۹۶ وعده تکمیل این تصفیه‌خانه در همان سال‌‌ها را دادند که این وعده سرانجام امروز محقق شد.

این پروژه شامل خط انتقال دوقلوی فاضلاب توسط لوله 1400 م.مgrp در مجموع به طول  9000 متر و سازه های بتنی (توسعه لوله 1400 م.م بتنی از روی پل روگذر )، تحرای پایپ جکینگ به قطر 1400 میلیمتر و خط انتقال 1200 میلیمتر پلی اتیلن شرق اهواز (زیرگذر پل قلعه چنان) و همچنین عملیات تکمیلی ایستگاه پمپاژ است.

مسؤولان آبفا از احیای ۷۰۰۰هکتار زمین کشاورزی بایر در اهواز و اشتغال زایی ۳۵ هزار نفر در زمینه کشاورزی، با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه خبر داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، برکه ها و دریاچه‌های فاضلاب تصفیه نشده در شرق شهر اهواز جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: