کد خبر: ۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
یک مرد سالمند اسپانیایی که قصد داشت نخست‌وزیر این کشور را به جرم تلاش برای نبش قبر دیکتاتور سابق اسپانیا، ترور کند، بازداشت شد.

به گزارش آوای نشاط یک مرد در شمال شرق اسپانیا به ظن برنامه‌ریزی برای ترور «پدرو سانچر» نخست‌وزیر اسپانیا دستگیر شد.

آنطور که بی‌بی‌سی گزارش داده، این مرد که انباری از تسلیحات مختلف را در خانه‌اش داشته، در میان آشنایانش به تبحر در استفاده از سلاح مشهور بوده است.

این مرد از طرفداران ژنرال «فرانسیسکو فرانکو» دیکتاتور سابق اسپانیا است و دلیلش برای قصد جان نخست‌وزیر، تلاش دولت برای نبش قبر ژنرال فرانکو بوده است. ژنرال فرانکو پس از پایان جنگ‌های داخلی اسپانیا در سال 1318 تا زمان مرگش یعنی 1354، بر اسپانیا حکومت کرد. شمار مخالفان ژنرال فرانکو که در طی دوران حکومت 36 ساله وی کشته یا مفقود شده‌اند، بین 200 تا 400 هزار نفر برآورد شده است.

این مرد 63 ساله که فقط با عنوان «مانوئل اِم» معرفی شده، در واتس‌آپ به دوستانش گفته بوده که می‌خواهد نخست‌وزیر را بکشد.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند که مانوئل سابقه‌ای طولانی در حمایت از راست‌گراهای افراطی اسپانیا و همچنین سابقه مشکلات روانی دارد.

پارلمان اسپانیا در شهریور ماه به نبش قبر ژنرال فرانکو و انتقال جسد وی به قبرستانی جدید، رأی مثبت داد. جسد فرانکو فعلاً در آرامگاه Valle de los Caídos یا همان «وادی شهداء» دفن است؛ جایی که جسد بسیاری دیگر از قربانیان مورد احترام جنگ‌های داخلی و حتی قربانیان دستگاه مخوف خود ژنرال فرانکو آرمیده‌اند.

2 روز پیش بود که رسانه‌های فرانسه هم از دستگیری 6 راست‌گرای افراطی فرانسوی به اتهام تهدید «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور به مرگ خبر دادند. در سال‌های اخیر و به خصوص پس از برخورد فرهنگی روز افزون میان محلی‌ها و مهاجران اکثراً خاورمیانه‌ای، راست‌گراهای اروپا جان تازه‌ای گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، اسپانیا ، ترور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: