کد خبر: ۱۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
در شرایطی که آمریکا حاضر به ارایه جزییاتی درباره لغو دیدار وزیر خارجه این کشور با مقام ارشد کره شمالی نشده بود، پیونگ یانگ اعلام کرد که با تصمیم خود این دیدار را لغو کرده است.

به گزارش آوای نشاط قرار بود این دیدار در هفته جاری در نیویورک بین 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا و 'کیم یونگ چول' مقام ارشد و مشاور بلند پایه رهبر کره شمالی انجام شود که ناگهانی خبر لغو آن منتشر شد.

به دنبال لغو این ملاقات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد این موضوع مهمی نیست و هیچ عجله‌ای برای ملاقات‌ها وجود ندارد و تحریم‌ها نیز برقرار است.

اما اکنون 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی تایید کرده است کره شمالی تصمیم به لغو این ملاقات بلند پایه گرفته است و او با واشنگتن در این باره رایزنی کرده است.

وزیر خارجه کره جنوبی در حضور نمایندگان پارلمان این کشور این مساله را به طور شفاف مطرح کرد و گفت که آمریکا می‌گوید در حالی که برای دیدار برنامه ریزی شده بود نامه‌ای از کره شمالی برای لغو آن دریافت شده است.

یونهاپ می‌نویسد که لغو این دیدار یک پسرفت و مانع دیگر در پیشبرد برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و برنامه ریزی آتی برای دیدار سران کره شمالی و آمریکا محسوب می‌شود.

از سوی دیگر وزارت وحدت کره جنوبی ضمن تایید اینکه روابط کره شمالی و آمریکا همچنان تیره است، در بیانیه‌ای اعلام کرد بدون نظرداشت این وقایع، تصمیم گرفته است برنامه مدرن سازی خطوط ریلی دو کره و طرح ریلی مرتبط کردن دو کشور را اجرا کند.

این در شرایطی است که پیش از این آمریکا از کره جنوبی خواسته بود دست به چنین اقدامی نزند، زیرا اجرای این طرح‌ها همسو با تحریم‌ها نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: