کد خبر: ۱۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
صفحه اینستاگرام دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) بخشی از بیانات ایشان را درباره یکی از سخنان امام هشتم (ع) به اشتراک گذاشت.

به گزارش آوای نشاط صفحه اینستاگرام پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) بخشی از بیانات ایشان را درباره یکی از سخنان امام هشتم (ع) پیرامون کمک به فقرا به همراه تصویری زیبا از رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم امام رضا (ع) به اشتراک گذاشت.

در این بخش از بیانات رهبر انقلاب آمده است:

امام هشتم علی بن موسی الرضا (علیه الصّلاة و السّلام) به فرزندش امام جواد نامه‌ای نوشت: «فانفق و لا تخش من ذی العرش اقتارا»؛ در راه خدا انفاق کن پسرم و نترس از اینکه خدای متعال تو را در سختی و تنگدستی نگه دارد.

این طرز فکر اسلام است و این طرز فکر اسلام فقط مال متوسطین و فقرا نیست که هر وقت ما یک چیزی را اعلام کردیم، یا برای جنگ، یا برای سیل یا برای نیاز‌های گوناگون، اولین کسانی که اجابت کردند، طبقه‌ی متوسط مردم است.

می‌آیند انگشتری را، طلائی را به آدم میدهند که آدم خجالت میکشد، اشک انسان در می‌آید، می‌بیند که این چه خانواده‌ی ضعیفی است، انگشتری که به حسب قیمت ظاهری کم‌بهاست، اگرچه در باطن بسیار باارزش و قیمتی است، این‌ها هستند غالباً که می‌آیند می‌دهند.

افراد متوسط و افراد فقیر، آن کسانی که پول‌های بیشتر دارند، کمتر می‌آیند. (۱۳۶۶/۰۸/۲۹)

فقرا بیشتر از پولدار‌ها کمک می‌کنند

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: