کد خبر: ۱۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
امروز خرم‌آباد در اندوه نورِ خدا فرورفته و پیکر مطهر شهید وطن «سید نور خدا موسوی» با بدرقه باشکوه مردم شهیدپرور لرستان در حال انجام است.

به گزارش آوای نشاط مراسم تشییع پیکر شهید «سید نور خدا موسوی مفرد» صبح امروز پنجشنبه در محل فرماندهی انتظامی لرستان آغاز شده است.

بدرقه باشکوه شهید نور خدا

خیل عظیمی از مردم شهید پرور لرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی در این مراسم حضور یافته اند تا پس از اجرای مراسم بدرقه نظامی در ساختمان فرماندهی انتظامی لرستان، پیکر مطهر این شهید را به سمت گلزار شهدای خرم آباد تشییع کنند.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا نیز برای حضور در این مراسم به لرستان سفر کرده است.

بدرقه باشکوه شهید نور خدا

همچنین نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، سردار مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، استاندار لرستان، استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در لرستان و ... نیز در این مراسم حضور دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: «شهید سید نور خدا موسوی» الگویی برای همه مجاهدان فی سبیل الله شد.

آیت الله سید احمد میرعمادی در مراسم تشییع پیکر شهید سید نورخدا موسوی با اشاره به اینکه به لقاء الله پیوستن شهید نورخدا موسوی مصیبت بسیار دردناکی در لرستان بوده است، گفت: خداوند متعال در قرآن از مردان مجاهد فی سبیل الله یاد می کند که در راه خدا ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: نورخدا در مبارزه با تروریست ها غیرت و شهامت خود را به نمایش گذاشت و الگویی برای همه مجاهدان فی سبیل الله شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: یک دهه تحمل رنج و جانبازی در راه خدا سبب شد شهید نورخدا موسوی محوری برای میثاق دلدادگان شهدا، امام شهدا و تقویت روحیه جاماندگان شهادت باشد؛ خانواده این شهید نقش اساسی در زندگی شهید داشتند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همسر صبور و خستگی ناپذیر ایشان در طول این مدت زینب وار در کنار شهید بود، گفت: این فرهنگ باعث افتخار، عظمت، بزرگی و ایستادگی ملت است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ ماندگار است، گفت: این فرهنگ ارزش دارد که انسان های پاک و مخلص در راه آن جانفشانی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پیام نورخدا این است تا نفس داریم برای انقلاب، نظام و تحقق وعده های رهبری پای انقلاب ایستاده ایم، گفت: این خیل عظیم مردم در مراسم گویای این حقیقت است.

آیت الله میرعمادی با تشکر از حضور آحاد مردم لرستان، مقامات کشوری و رهبر معظم انقلاب که در ماه رمضان چند سال پیش احوال سید نورخدا را جویا شدند، گفت: این امر سبب دیدار خانواده این شهید گرانقدر با رهبر معظم انقلاب نیز شد.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت امروز خود را مدیون شهید نور خدا موسوی و دیگر شهدای میهن هستیم، تسلیت دفتر مقام معظم رهبری را به مردم و خانواده شهید ابلاغ کرد.

سردار حسین اشتری صبح امروز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید نورخدا موسوی با اشاره به تقارن شهادت نورخدا با ایام پایانی ماه صفر گفت: شهید نورخدا در مصاف با دشمنان نظام، انقلاب و امنیت ۱۰ سال پیش به درجه جانبازی نائل آمد.

امروز امنیت کشور به واسطه خون شهیدان والا مقام است

وی با بیان اینکه همرزمان این شهید از روحیه ولایی این شهید خاطراتی دارند، گفت: بعد از این جانبازی ۱۰ سال در حالت نباتی زندگی کرد و باید به همسر صبور، فرزندان دلاور و پدر و مادر این شهید تبریک و تسلیت گفت.

فرمانده ناجا ادامه داد: نگهداری از جانبازی در این وضعیت سخت است و تنها عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و اسلام کسی را نمی تواند وادار کند ۱۰ سال خدمتگذار این جانباز باشد، امروز امنیت کشور به واسطه خون این شهیدان والا مقام است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه با نگاه به کشورهای همسایه و اتفاقات آنها متوجه می شویم که ما غرق در نعمت امنیت هستیم، گفت: امنیت امروز ما مدیون شهید نورخدا و شهیدان بزرگوار میهن، جانبازان، هدایت های رهبری و هوشیاری مردم است.

نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ۸ هزار شهید در جنگ و بیش از ۵ هزار نفر برای تامین امنیت در مرزها در شهرها و روستاها به شهادت رسیده اند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت کشور است، گفت: نیروهای مسلح برای امنیت این مرز و بوم، پاسداری از ارزش های اسلامی و ... آماده هستند تا آرامش و امنیت مردم را ارتقا دهند.
سردار اشتری با اشاره به اینکه امروز رزمندگان اسلام، نیروهای مسلح، مسئولان و مردم در رکاب رهبری آماده هستند تا هر توطئه دشمن را خنثی کنند، گفت: رئیس جمهور آمریکا مردم را تهدید کرد تابستان داغی خواهید داشت و ۱۳ آبان مردم را تحریم کرد اما بی نظیرترین راهپیمایی را ما داشتیم و این امر را در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دشمن نمی داند با کی طرف است و هنوز رشادت ها و صبوری های مادران، همسران و فرزندان شهدا را درک نکرده است، گفت: اگر می دانست با کی طرف است این حرف ها را نمی زد و باعث بی آبرویی خودش نمی شد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه انقلاب با سرعت بیشتر راه خود را ادامه می دهد، گفت: رهبری نوید دادند آینده خوبی خواهیم داشت و دشمن در عرصه اقتصادی شکست خواهد خورد.

ابلاغ تسلیت دفتر رهبر معظم انقلاب

سردار اشتری با اشاره به اینکه ما باید بدانیم هر چه داریم از شهدا و جانبازان است و باید قدردان آنها باشیم، گفت: به رهبری شهادت سید نور خدا را اطلاع دادیم و الان در تماس تلفنی که گرفته شد، اعلام کردند که رهبری فرموده اند «در مراسم شرکت کردید سلام ما را به مردم لرستان و خانواده شهید برسانید و از قول ما شهادت ایشان را تبریک و تسلیت بگویید».

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: