کد خبر: ۱۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مدیرعامل اتحادیه سراسری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رابطه با تسهیلات دولتی به روستاییان تصریح کرد: در بحث تسهیلات به روستاییان که دولت آن را در بوق و کرنا کرد تا کنون اقدامی انجام نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است و قصدشان این است که مردم را مشغول نگه دارند. تسهیلات تنها برای برخی افراد خاص است و به روستاییان نمی‌رسد.

به گزارش آوای نشاط حسین رضایی مدیرعامل اتحادیه سراسری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص مشکلات مرتع‌داران در کشور اظهار کرد: یک میلیون مرتع‌دار عضو اتحادیه ما هستند و 37 واحد دامی پروانه چرای دام در مراتع را دارند اما مشکلات ما به گوش هیچ‌کس نمی‌رسد و شرکت‌های دولتی تنها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند و ضربه‌ای که این شرکت‌های اقماری به بدنه اقتصاد کشور می‌زنند بسیار بیشتر از شرکت‌های خصوصی است.

وی افزود: برخی شرکت‌های دولتی از آنجایی که خودشان تامین کننده و تصمیم کننده هستند باعث التهاب در بازار می‌شوند. دولت در ابتدا باید فکری به حال خودش بکند. بیشتر مشکلات ما در کشور به خاطر تصمیمات هیجانی دولت است.

رضایی در رابطه با تسهیلات دولتی به روستاییان تصریح کرد: در بحث تسهیلات به روستاییان که دولت آن را در بوق و کرنا کرد تا کنون اقدامی انجام نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است و قصدشان این است که مردم را مشغول نگه دارند. تسهیلات تنها برای برخی افراد خاص است و به روستاییان نمی‌رسد.

وی افزود: در خصوص پیام رسان‌ها هم وام‌های کلان بسیاری داده شد اما تلگرام و واتس آپ هم کار خودشان را انجام می‌دهند، به ازای آن درآمد خوبی برای فیلترشکن‌ها درست شد. در بحث مسائل روستاییان هم همین اتفاق افتاده است و نفع آن را افراد دیگری می‌برند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عدم توجه به اصل 44 قانون اساسی و تصدی‌گری بخش خصوصی اذعان داشت: ما باید همه در حوزه تعاونی‌ها با هم همدل و متحد باشیم تا بتوانیم مشکلات اتحادیه‌ها را حل و فصل کنیم. اتحادیه ما در برگرفته از جنگلداران، مرتع‌داران و بهره‌برداران منابع طبیعی است. در خصوص اصل 44 که باید تصدی‌گری‌هایی به این تعاونی‌ها داده شود متاسفانه توفیقی نداشته‌ایم. به عنوان مثال در حوزه گیاهان دارویی که یکی از بخش‌های نهفته اقتصاد در کشور است توجهی به آن نمی‌شود.

رضایی با اشاره به عدم توجه به مرتع‌داران تاکید کرد: حوزه منابع طبیعی دوران بحرانی خود را طی می‌کند و دیگر درمانی هم برایش کارساز نیست. ما نیاز به یک عزم همگانی برای تثبیت وضعیت منابع طبیعی داریم. افزایش کانون‌های گرد و غبار نشان دهنده این است که در این حوزه هیچ خدماتی به مرتع‌دار ارائه نمی‌شود و مرتع‌دار هم که اقتصادش با دام می‌چرخد اجازه ورود دام را به مراتع می‌دهد و منابع طبیعی نابود می‌شود که همین امر باعث شده ریزگردها تا بیخ گوش تهران هم رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده بیش از اندازه از معادنی که در حوزه منابع طبیعی وجود دارد هم باعث نابودی این منابع شده است و مسئولان به راحتی از کنار کوه‌خواری‌ها و زمین‌خواری‌ها می‌گذرند که تاوان آن را آیندگان خواهند داد. برداشت از منابع زیر زمینی هم باعث فرونشست زمین‌ها شده که هیچ کس هم به فکر آن نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: