کد خبر: ۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
رهبر انصارالله یمن عصر چهارشنبه اظهار داشت، نیروهای مبارز این گروه هرگز تسلیم نیروهای مزدور مورد حمایت دولت عربستان نخواهند شد، این در حالی است که حملات نیروهای مزدور و درگیری میان دو طرف برای تسلط بر شهر الحدیده که در کنترل انصارالله است، شدت یافته است.

به گزارش آوای نشاط عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی تلویزیونی اظهار داشت: آیا نفوذ دشمن از اینجا و آنجا و تلاشش برای تسلط بر الحدیده ما را وادار به تسلیم شدن در برابر دشمن می‌کند؟ آیا ما کشور را تقدیم آنها می‌کنیم؟ این شدنی نیست و نخواهد شد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: این روزها ائتلاف سعودی در راستای اقدامات خصمانه خود که در چهارمین سال خود است در سطح گسترده‌ای در ساحل غربی و مرزها فعالیت می‌کند و عملیات درگیری را به محورها و جبهه‌های دیگر کشانده است. این حملات بعد از اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جیمز ماتیس وزیر "جنگ" (وزیر دفاع آمریکا) دشمن افزایش یافت هر یک خواستار دور جدید مذاکرات و صلح طبق دیدگاه آمریکا شدند که برخی جزئیات آن نیز از سوی ماتیس اعلام شد.

عبدالملک حوثی افزود: بعد از اظهارات آمریکایی‌ها ما انتظار داشتیم ترتیبات برای عملیات نظامی گسترده صورت بگیرد و فرصت داده شده برای فراهم سازی مقدمات عملیات نظامی گسترده طی یک ماه است. این را با استناد به داده‌ها و تجربیات گذشته مطرح می‌کنیم. ما رویکرد آمریکا را می‌دانیم و معمولا شیوه آنها گمراه کردن و فریب دادن و طفره روی از فجایع این حملات و خصومت در پی نقض‌های علنی حقوق بشر و جنایت‌هایشان است. آمریکا معمولا در عملیات نظامی در نقش ناظر، طراح، مدیریت، ارائه تجهیزات، نقش اطلاعاتی، تشخیص اهداف و اداره حملات و اداره عملیات شرکت می‌کند و تمام نقش‌های مهم عملی را آمریکا ایفا می‌کند و نقش عربستان و امارات و نقش خیانتکاران در کشور نقش اجرایی در میدان است.

براساس گزارش سایت العهد لبنان، رهبر انصارالله تصریح کرد: نقش آمریکا نقش اصلی، عملی و اساسی در عملیات نظامی علیه کشور و ملت ماست و در عین حال آمریکا در هر مرحله‌ جدیدی برای آن آماده سازی می‌کند و مقدمات لازم آن را با اظهاراتی زیبا در قالب و رنگ صلح فراهم می‌کند و بعد برای جنگ آماده شده و جنگ را اداره می‌کند. آمریکا مقدمات انجام وحشیانه‌ترین جنایت‌ها و تجاوزات را فراهم می‌کند، عربستان و امارات نیز ابزار اجرایی آمریکا هستند.

وی افزود: ما طی مراحل گذشته ماهیت آمادگی‌ها و مقدمه‌چینی‌ها را در سطح میدانی زیر نظر داشتیم و آنها اشاره‌ای به هیچ آمادگی برای صلح و مذاکره به منظور صلح و اصلا اشاره‌ای به این موضوع نداشتند، آمریکا این خصومت را به نفع خود می‌بیند و از ورای آن به دستاوردهای اقتصادی گسترده از طریق بستن قراردادهای عظیم تسلیحاتی رسیده است و آمریکا نقش عربستان و امارات را تعیین می‌کند و ترامپ صراحتا گفت اگر آمریکا و نقش آن نبود نظام سعودی نمی‌توانست دو هفته بیشتر دوام بیاورد.

رهبر انصارالله اظهار داشت: این خصومت اولین تجاوز و خصومت نیست و در هر مرحله عملیات نظامی جدیدی را شاهد بوده‌ایم که قبلا برایش زمینه سازی شده و تسلیحات گسترده و جذب نیرو از بین خیانتکاران داخلی و خارجی صورت گرفته است اما نیروهای کمیته‌های مردمی توانستند هر بار طرح‌های آنها را ناکام بگذارند.

وی اظهار داشت: آنها با نفوذ به اطراف شهر الحدیده و اعمال فشار بر این شهر که همچنان اکثر مناطق آن در دست ارتش و کمیته‌های مردمی است می‌خواهند بر آن مسلط شوند.

وی در این سخنرانی به طور ضمنی اذعان کرد که نیروهایش در درگیری‌های مربوط به کنترل بر شهر الحدیده در غرب این کشور در سواحل دریای سرخ متحمل خسارت‌هایی شده‌اند.

عبدالملک حوثی اظهار داشت: دشمن از تعداد زیاد نیرو برخوردار است و همین باعث شده که فشار بر شهر الحدیده را افزایش داده‌اند.

وی بر شکست کشورهای متخاصم سعودی و آمریکایی علیه یمن در رسیدن به اهداف‌شان که در زمینه تسلط و عملیات نظامی علیه شهر الحدیده مطرح‌ کرده‌اند، تاکید کرد و گفت: ملت یمن هر چه قدر هم که نیروهای نظامی و تجهیزات دشمن بیشتر باشد پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: