کد خبر: ۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع‌)‌ با حضور جمع کثیری از عزاداران از سراسر کشور در حرم رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش آوای نشاط حریم ملکوتی رضوی امروز مأوای زائران بسیاری است که از اقصی نقاط جهان به مشهدالرضا مشرف شده‏‌اند تا در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت مظلومانه امام کرامت و رضایت عزاداری و ارادت خود را به ساحت ملکوتی این امام همام ابراز کنند.

هیئت‏‌های عزادار هم که از نخستین دقایق بامداد امروز عزاداری خود را در خیابان‌های منتهی به حرم آغاز کرده‏‌اند؛ با ورود به حرم رضوی در صفوف متحد با زبان و لهجه‎های مختلف در مصیبت عزای مولای خود به عزاداری پرداخته و در غم شهادت امام خویش می‏‌گریند و بر سرو سینه می‌زنند و روضه عاشقی می‏‌خوانند.

به مناسبت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تعداد زیادی از هیئات مذهبی از سراسر کشور در حالی که پرچم مزین به نام مبارک حضرت رضا(ع) را بر دست داشتند، پس از عزاداری در خیابان‏‌های منتهی به حرم مطهر و اقامه نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع) حضور یافتند.‌

زائران پیاده نیز از روزهای گذشته در مسیر تشرف به مشهدمقدس هستند و اینک بیش از 216 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس رسیده‌اند و بخش اعظمی از آنها نیز در حرم منور رضوی هستند.

تمامی مسیرهای منتهی به مشهدمقدس با ترافیک سنگینی روبه‌رو‌ست و تردد با شدت زیادی به صورت پیاده و سواره در مسیرهای منتهی به مشهد ادامه دارد.

زائران پیاده اما عمدتا از جاده قدیم مشهد به نیشابور در حال تشرف به مشهدمقدس هستند و لحظه به لحظه نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

حرم رضوی غرق در عزاست/حضور خیل عظیم عزاداران ‌در مشهد مقدس

مسیرهای منتهی به حرم منور رضوی نیز مملو از حضور زائران است و زائران از 4 درب اصلی ورودی به حرم رضوی در حال تشرف به بارگاه ملکوتی و نورانی امام هشتم شیعیان هستند.

همچنین قرار است امشب و در شب شهادت امام هشتم شیعیان، مراسم خطبه خوانی شب شهادت آن حضرت با حضور پرشکوه زائران و مجاوران و خادمان بارگاه منور رضوی برگزار شود.

تولیت‌های اعتاب مقدس حسینی، کاظمین و سامرا و نماینده عتبه عباسیه میهمان‌های ویژه مراسم خطبه‌خوانی امسال خواهند بود، این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شخصیت‌‌های کشوری و استانی و خادمان بارگاه منور رضوی در حرم امام علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) برگزار می‌‌شود.

مراسم خطبه‌‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) همزمان با غروب 28 ماه صفر برگزار می شود، در این مراسم خادمان حرم منور رضوی با شمع‌های روشن در دست، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زده و به نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی می‌پردازند.در مراسم شام غریبان حضرت ثامن الحجج(ع) نیز که شامگاه پنجشنبه 17 آبان ماه برگزار می شود، خدام بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) با در دست داشتن شمع و لاله های فروزان از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدای مشهد به سوی بارگاه نورانی آن امام همام برای عرض تسلیت حرکت می‌کنند و در صحن انقلاب حرم رضوی گردهم جمع می‌شوند.

عاشقان و دلسوختگانی که در این شب ها توفیق حضور در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) را پیدا نکرده اند، می توانند پخش زنده این مراسم را از شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنند.

انتهای پیام/‌

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: