کد خبر: ۱۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا
نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند. پیش بینی شده دموکرات‌ها دست کم ۳۵ کرسی جدید در مجلس نمایندگان کسب کنند. آنها برای کسب اکثریت در این مجلس به پیروزی در ۲۳ کرسی نیاز داشتند.

به گزارش آوای نشاط نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

در مقابل جمهوریخواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی و تگزاس موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

پیش بینی شده دموکرات‌ها دست کم ۳۵ کرسی جدید در مجلس نمایندگان کسب کنند. آنها برای کسب اکثریت در این مجلس به پیروزی در ۲۳ کرسی نیاز داشتند.

تا همین حالا هم حدود ۶۰ زن موفق به ورود به کنگره شده‌اند که رکوردی کم سابقه در ایالات متحده است.

نانسی پلوسی، رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان به احتمال زیاد با پیروزی اکثریت نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نمایندگان بار دیگر پس از هشت سال به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب خواهد شد. نانسی پلوسی پیش از این از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رئیس مجلس نمایندگان بود.

او اولین زنی است که در تاریخ ایالات متحده به ریاست مجلس نمایندگان رسیده است.

در حالی که دموکرات‌ها توانسته‌اند کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند و از فردا کاخ سفید مانعی جدی بر سر پیش برد برنامه‌های خود خواهد داشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری در توییتر عملکرد حزب خودش را یک "پیروزی بزرگ" نامیده و از همه رای دهندگان تشکر کرده است.

اشاره رئیس جمهوری امریکا می تواند به تحکیم اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا باشد و همچنین پیروزی در برخی از انتخابات فرمانداران ایالت‌ها.

انتخابات میان دوره ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش اهمیت زیادی دارد.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

پیروزی تد کروز در تگزاس

تد کروز، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس موفق شد نامزد حزب دموکرات را شکست دهد. تد کروز در سال ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری بود.

برنی سندرز صندلی خود در سنا را حفظ کرد

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب شود.

شکست کریس کوباچ، نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات فرمانداری کانزاس

کریس کوباچ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات فرمانداری ایالت کانزاس از لورا کلی، نامزد حزب دموکرات شکست خورد. کریس کویاچ در انتخابات مقدماتی ایالت کانزاس برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه با حمایت دونالد ترامپ موفق به پیروزی شده بود.

او در حالی در انتخابات فرمانداری کانزاس شکست خورد که این ایالت از جمله ایالتهایی است که دونالد ترامپ دو سال پیش به راحتی در آن به پیروزی دست یافته بود.

جرد پولیس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری ایالت کلورادو به پیروزی رسید. او اولین فرد همجنسگرایی است که در تاریخ آمریکا در یک انتخابات فرمانداری به پیروزی دست می یابد. او موفق شد والکر استاپلتون، نامزد حزب جمهوریخواه را شکست دهد.

میت رامنی وارد مجلس سنا شد

میت رامنی، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ موفق شده در یوتا به پیروزی برسد و به عنوان یک جمهوری خواه وارد سنا شود.

این در حالی است که رامنی بارها علنا با اظهارات دونالد ترامپ مخالفت کرده و بسیاری ورود او به مجلس سنا به عنوان یک جمهوری خواه مخالف یاد می کنند.

انتخاب دو زن مسلمان به عنوان عضو کنگره برای اولین بار

رشیده طالب و الهان عمر، دو نامزد مسلمان حزب دموکرات موفق شدند از ایالت های میشیگان و مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یایند. آنها اولین زنان مسلمانی هستند که در تاریخ آمریکا به عضویت در کنگره این کشور انتخاب شده اند.

الهان عمر، نامزد سومالیایی تبار حزب دموکرات موفق شد از ایالت مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یابد. رشیده طالب، نامزد فلسطینی تبار حزب دموکرات نیز از ایالت میشیگان به مجلس نمایندگان راه یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: