کد خبر: ۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
احمد توکلی گفت: در سخنانم هرگز نگفتم که «۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پرو، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بود» تصور می‌کردم با انتشار تکذیبیه و توضیحات در باره این خبر نادرست، خود نسبت به تصحیح خبر و اصلاع رسانی به مخاطبان اقدام نمایید.

به گزارش آوای نشاط اینجانب در سخنانم هرگز نگفتم که «۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پرو، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بود» تصور می‌کردم با انتشار تکذیبیه و توضیحات در باره این خبر نادرست، خود نسبت به تصحیح خبر و اصلاع رسانی به مخاطبان اقدام نمایید.

توضیحات احمد توکلی در ادامه امده است:

در تاریخ ‍‍۱۱مهر ماه ‍۱۳۹۷ خبری در خصوص سخنان اینجانب در در نشست خبری سازمان مردم نهاد «دیده بان شفافیت و عدالت» در ساری توسط آن رسانه (کد خبر 634355) به نقل از ایرنا منتشر گردید که به دلیل تحریف آشکار در متن و انتخاب تیتر نامناسب به خوراک تبلیغاتی رسانه‌‌های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل گردید. و برخی رسانه های داخلی نیز با اعتماد به ایرنا آن را منتشر کردند .

اینجانب در سخنانم هرگز نگفتم که «۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بی‌سواد، پرو، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بود» تصور می‌کردم با انتشار تکذیبیه و توضیحات در باره این خبر نادرست، خود نسبت به تصحیح خبر و اصلاع رسانی به مخاطبان اقدام نمایید.

اما از آنجا که چنین اقدام قابل انتظاری صورت نگرفت ، لذا توضیحات فوق را به نحوی که امکان بیشتری برای دیده شدن در سایت را داشته باشد، منتشر نماید. ضمنا لازم است خبر اولیه حذف و یا حداقل اصلاح گردد .

براساس سخنان بیان شده و فایل صوتی آن که برای شما نیز ارسال می‌شود اینجانب در تحلیلی کلی درباره پدیده فساد و به منافذ بروز آن اشاره کردم. تحلیلی که همه کشورهای جهان را دربرمی‌گیرد.

و حتی در بخشی که به موضوع شایسته سالاری در انتصابات اشاره داشتم نه عبارت «۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی» را بکار بردم و نه کلمه «جمهوری اسلامی» را. اما این دو عبارت توسط خبرنگار ایرنا به سخنان من افزوده شده و تحریفی اینچنین را رقم زده است.

آنچه گفته‌ام به شرح زیر است:
« یکی از آثار خیلی منفی فساد، فساد در توزیع قدرت است. فساد فقط در توزیع ثروت پیدا نمی‌شود [بلکه] در توزیع قدرت هم پیدا می‌شود و اتفاقا از طریق فساد در توزیع قدرت به فساد در توزیع ثروت می‌رسیم. یعنی یکی از عوامل پیدایش فساد، نقض ملاک‌های شایسته‌سالاری است، یعنی کار را به دست که می‌دهیم.

اگر کار را دادید دست آدم بی‌سواد پُررو یک جور نتیجه می‌گیریم [و اگر] کار را بدهیم دست آدم باسوادِ دانشمندِ متواضع یک جور دیگر نتیجه می‌گیریم. اگر کار دست پسرخاله‌ها بود و آدم‌های لایق حذف بودند از صحنه یک جور نتیجه حاصل می‌شود و اگر کار به کُننده‌اش سپرده شود یک جور دیگر نتیجه حاصل می‌شود.. »

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: