کد خبر: ۱۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
طبق این بخشنامه، با توجه به بروز مشکلات عدیده و اعمال مجازات سنگین قضایی از قبیل زندان و جریمه نقدی و دستگیری برخی از هموطنان ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر، دفاتر مربوطه باید نسبت به اطلاع رسانی مناسب به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی و عواقب قضایی ناشی از آن اقدام کنند.

به  گزارش آوای نشاط حمل غیرقانونی یا اصطلاحا قاچاق مواد مخدر توسط برخی اتباع ایرانی به کشورهای همسایه سابقه ای طولانی دارد و به رغم سخت گیری ها و نظارت های دقیق نیروهای امنیتی و انتظامی روی ورود و خروج این اقلام، سودجویان تلاش می کنند با روش های مختلف این اقدام خود را پیگیری کنند.

یکی از مقاصد مهم حمل مواد مخدر، کشورهایی هستند که توریست های ایرانی در آن تردد قابل توجهی دارند چراکه به علت حجم تردد، هم جابجایی اقلام مذکور تسهیل می شود و هم مشتریان بالقوه ای پدیدار خواهند شد.

از جمله این کشورها می توان به گرجستان اشاره کرد که به نظر می رسد حضور سودجویان و سوداگران مرگ در آن کشور باعث بروز مشکلاتی شده است چراکه بر اساس نامه جدید یک مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، با اشاره به بخشنامه ممنوعیت ورود داروهای غیرمجاز و روانگردان به آن کشور، مواردی به مخاطبان تذکر داده شده است.

آبروریزی برخی شهروندان ایرانی در گرجستان/ آژانس های مسافرتی مراقب باشند +سند

طبق این نامه، با توجه به بروز مشکلات عدیده و اعمال مجازات سنگین قضایی از قبیل زندان و جریمه نقدی و دستگیری برخی از هموطنان ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر، دفاتر مربوطه باید نسبت به اطلاع رسانی مناسب به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی و عواقب قضایی ناشی از آن اقدام کنند.

به گزارش صبحانه، در کشور گرجستان مجازات اعدام وجود ندارد، ولی مجازات حمل مواد مخدر جزو سنگین ترین مجازات ها است به نحوی که شخص حامل مواد مخدر در صورت دستگیری در گرجستان بین هشت تا بیست سال زندانی می شودمجازات حمل مواد مخدر در گرجستان بعضا حتی از مجازات قتل نیز سنگین تر است چون قاتل ممکن است پس از تشخیص دستگاه قضایی گرجستان و همچنین ابراز پشیمانی از قتل ، پس از ده سال آزاد شود ولی خطای حمل مواد مخدر شامل بخشش و عفو نمی شود و در گرجستان به شدت با آن مقابله خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: صبحانه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: