کد خبر: ۱۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
رهبر کره‌جنوبی:
رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) در آستانه ملاقات رسمی با رهبر کاتولیک‌های جهان از دستیابی به صلح در شبه جزیره کره ابراز اطمینان کرد. مون جائه-این قصد دارد در دیدار با پاپ فرانسیس دعوتنامه رهبر کره‌شمالی را تقدیم او کند.

به گزارش آوای نشاط مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این اظهارات را عصر چهارشنبه در "عشای ربانی صلح" در میدان سن پیتر بازیلیکا واقع در واتیکان مطرح کرد. دیپلمات ارشد پاپ که پیترو پارولین، وزیر خارجه کاردینال است، در این مراسم حضور داشت.

پارولین برای "موهبت صلح" در شبه جزیره کره دعا کرد تا "پس از سال‌ها تنش و اختلاف سرانجام ناقوس صلح به صدا درآید."

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در پایان این مراسم تاکید کرد: با این دعاها نور امید به قلب مردم دو کره و همچنین مردم سراسر جهان که خواهان صلح هستند، می‌تابد. قطعا دعاهای امروز ما استجابت خواهد شد. ما به صلح دست پیدا می‌کنیم و بدون سرخوردگی بر اختلافات فائق می‌آییم.

مون جائه-این ماه گذشته توافقی جامع با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی به امضا رساند که به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره منتهی می‌شود. دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی حین این نشست اعلام کرد، کیم جونگ اون بی‌صبرانه منتظر سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کره‌شمالی است.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین در واتیکان تاکید کرد: همانطور که شما برای نشست آمریکا-کره‌شمالی دعا کردید، ما وارد راهی قابل قبول شده‌ایم که یک آینده مسالمت‌آمیز برای شبه جزیره کره و جهان را تضمین می‌کند. تاریخ بشریت با خجالت حاصل از جنگ روبروست. امضای اعلامیه پایان جنگ و یک معاهده صلح در شبه جزیره کره، به آخرین جنگ سرد باقیمانده در زمین پایان می‌دهد.

مون جائه-این همچنین در مطلبی برای روزنامه واتیکان با تقدیر از پاپ فرانسیس بابت جلو انداختن گفت‌وگوها ابراز امیدواری کرد که ابتکار صلح کره به ایجاد مناسباتی میان واتیکان و کره‌شمالی بینجامد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: